خانه  :: اساتید  :: اخبار

نشستی علمی با موضوع تغییرات اقلیمی و پیامدهای آن
به مناسبت هفته جهانی تغییرات اقلیمی (GCCW)



  

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، نشستی علمی با موضوع تغییرات اقلیمی و پیامدهای آن به مناسبت هفته جهانی تغییرات اقلیمی، با همکاری گروه علوم محیط زیست و گروه همکاریهای علمی بین المللی در سالن سهروردی دانشگاه برگزار شد.

در این نشست سرکارخانم دکتر توکلی استادیار دانشگاه زنجان به‌عنوان دبیر برگزاری نشست و نماینده گروه علوم محیط‌زیست به ارزیابی معاهدات بین‌المللی با موضوع تغییرات اقلیمی، به‌ویژه نشست پاریس (COP21) پرداخت و ضمن اشاره به جایگاه نامناسب کشور ایران در رده‌ 10 کشور اول انتشاردهنده گازهای گلخانه‌ای، دستاوردهای نشست پاریس و مسئولیت‌های ایران مطابق برنامه اهداف موردنظر مشارکت ملّی جمهوری اسلامی ایران (INDC) بیان کرد.

سپس جناب آقای دکتر عساکره به نمایندگی از گروه جغرافیا به علل شکل‌گیری پدیده تغییرات اقلیمی و پیامدهای ناشی از این پدیده پرداخت و عوامل درونی و بیرونی مداخله کننده در تشدید این تغییر را یادآور شد.

همچنین جناب آقای دکتر عابدینی، نماینده گروه فیزیک، نقش انسان در برابر محیط‌زیست و جایگاه اخلاق زیست‌محیطی در میان علوم مختلف را بیان و ایجاد راهی مناسب برای آگاه‌سازی و تعلیم و تربیت نسل‌های جوان در حفاظت از محیط‌زیست را به‌عنوان یک چالش در دنیای امروز مطرح نمود.

تأثیر پدیده تغییر اقلیم در الگوهای بارش، دما و دیگر پارامترهای اقلیمی در کشور ایران، کاهش در تولید مواد غذایی، افزایش قیمت محصولات و به دنبال آن اشاعه فقر و قحطی در جوامع مختلف موضوع بحث آقای دکتر کرمی دهکردی نماینده گروه کشاورزی و رئیس گروه همکاری‌های علمی- بین‌المللی بود.

در آخر آقای دکتر نیکبخت، از اعضای هیئت‌علمی گروه کشاورزی در راستای این جلسه به ارائه نتایج پژوهش خود درباره اثر تغییر اقلیم بر پارامترهای هواشناسی در منطقه زنجان پرداختند.

لازم به ذکر است: در سال 2015 و به مناسبت برگزاری نشست COP21 در پاریس، مقرر گردید هرساله 10 تا 16 اکتبر به‌عنوان هفته جهانی تغییرات اقلیمی انتخاب و در این بازه زمانی جامعه دانشگاهی شامل اساتید، دانشجویان و متخصصان علوم و حوزه‌های مختلف به ارزیابی روند شکل‌گیری، علل و پیامدهای این چالش محیط‌زیستی بپردازند. ایجاد تعامل میان دانشگاه‌ها و افراد جامعه، تبادل علمی و ارائه راهکارهای کنترل یا سازگاری با پدیده تغییرات اقلیمی به‌عنوان مهم‌ترین اهداف این برنامه در نظر گرفته شد.

برای دیدن تصاویر لطفا کلیک نمایید.

 

;
ارسال شده در مورخه: 28-7-1395

آخرين اخبار با موضوع: سخنرانی/کنفرانس/دوره/کارگاه آموزشی برگزار شده در دانشگاه

معاونت فرهنگی و اجتماعی_ دایره قرآن و عترت برگزار می کند

سه شنبه های قرآنی (تدبر در قرآن)، زمان: سه شنبه ها (27-01-1403)

   

معاونت فرهنگی و اجتماعی برگزار می کند

دیدار دانشگاهیان با جناب سرهنگ بیرانوند فرمانده محترم تیپ 216 زرهی شهید مخبری ارتش زنجان، زمان: 27 فروردین 1403 (27-01-1403)

   

معاونت فرهنگی و اجتماعی برگزار می کند

ثبت نام در کارگاه آموزشی "پیشگیری از سرطان سینه"، زمان: 26 تا 28 فروردین ماه (26-01-1403)

   

معاونت فرهنگی و اجتماعی برگزار می کند

اجتماع بزرگ دانشگاهیان در حمایت از مظلومین و مجاهدت غیورانه ایرانی، زمان: یکشنبه 26 فروردین ماه 1403 بعد از نماز ظهر و عصر (26-01-1403)

   

پربازدیدترین مطلب در زمینه:
سخنرانی/کنفرانس/دوره/کارگاه آموزشی برگزار شده در دانشگاه

معاونت فرهنگی و اجتماعی با همکاری معاونت اداری و مالی دانشگاه زنجان برگزار می کند