خانه  :: اساتید  :: اخبار

امضای تفاهم نامه همکاری پنج جانبه
بین دانشگاه زنجان با سازمان صنعت، معدن و تجارت، اتاق بازرگانی، سازمان نظام مهندسی معدن و خانه معدن



تفاهم نامه پنج جانبه همکاری بین دانشگاه زنجان با سازمان صنعت، معدن و تجارت، اتاق بازرگانی، سازمان نظام مهندسی معدن و خانه معدن استان زنجان منعقد شد.

به منظور تقویت و گسترش همکاری و تعامل دانشگاه زنجان و صنعت به عنوان دو مؤلفه اصلی اثرگذار در فرایند توسعه پایدار، تفاهم نامه پنج جانبه ای بین دانشگاه زنجان با سازمان صنعت، معدن و تجارت، اتاق بازرگانی، سازمان نظام مهندسی معدن و خانه معدن استان زنجان طی مراسمی به امضاء طرفین رسید.

باید تلاش کرد تا جامعه نسبت به اهمیت و نقش ملموس و تأثیرگذار واقعی دانشگاه واقف گردد و ارتباطی نزدیک میان قابلیت های دانشگاه در حل مسائل شهر و عامه مردم شکل گیرد و هم اکنون در دانشگاه زنجان آمادگی لازم برای ایفای نقش در زمینه فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی و تحقیقاتی در زمینه‌های مختلف وجود دارد. یکی از بخش‌های مهم که می‌تواند درشتاب بخشیدن به توسعه استان مؤثر باشد، بخش تولید، تجارت، بازرگانی و صنعت معدن است که با فراهم شدن زمینه ارتباط این بخش­ها با دانشگاه و مراکز علمی می‌توان دستاوردها و ثمرات ارزشمندی را نصیب مردم استان و حتی کشور کند.

تنها درسایه همکاری بین دانشگاه و صنعت است که ثمره و آثار یافته‌های علمی اندیشمندان می‌تواند درقالب تولید محصول دانش محور در زندگی مردم نمود واقعی پیدا کند. در سالهای اخیر دانشگاه زنجان فضا و بستر سخت افزاری و نرم افزاری مناسبب برای برقراری رابطه ای هدفمند و مؤثر با صنعت فراهم آورده است. نظر به دایره فعالیت و تنوع خدمات قابل ارائه به درصد زیادی از افراد جامعه توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت، اتاق بازرگانی، سازمان نظام مهندسی معدن و خانه معدن استان زنجان با همراهی و همکاری دانشگاه می‌توان برگزاری دوره‌های آموزش تخصصی به همکاران سازمان صنعت، معدن و تجارت، بازرگانان، اصناف و بازاریان، صنعت گران و معدن کاران را در دستور کار قرارداد و در جهت کیفی شدن خدمات و بالابردن سطح توانمندی‌ها و افزایش بهره وری جامعه هدف، گام‌های اساسی و مثبتی برداشته شود.

گفتنی است مدت این تفاهم نامه یک سال است که در آن موضوعاتی چون اجرای پروژه‌های تحقیقاتی و پژوهشی فی مابین در سطوح وزارتخانه و استان، جمع آوری مشکلات صنعت و دانشگاه، طبقه‌بندی و اولویت‌گذاری به منظور ارائه راهکارهای مناسب، ایجاد بانک‌های اطلاعاتی از محققان و متخصصان فعال دانشگاهی در زمینه اجرای طرح‌های موفق تحقیقاتی و پژوهشی دربخش صنعت، معدن و تجارت، ایجاد بانک اطلاعاتی ازطرح‌های تحقیقاتی و پژوهشی مشترک صنعت و دانشگاه به منظور اطلاع رسانی از فعالیت‌های مشترک و توسعه همکاری‌های دانشگاه و صنعت، آشنایی بخش صنعت با توانایی‌های دانشگاه برای انجام تحقیقات و پژوهش‌های مورد نیاز صنایع، انعکاس مسائل و مشکلات صنایع به دانشگاه برای ارائه راهکارهای علمی و مناسب، برنامه‌ریزی و بهره‌گیری از نیروهای کارآمد برای استفاده از نتایج تحقیقات و پژوهش‌های دانشگاهی دربخش صنعت، استفاده از ابزارهای انگیزشی لازم و جذاب برای مدیران واحدهای تولیدی برای بهبود برقراری ارتباط بین دانشگاه و صنعت و استفاده از محققان و متخصصان فعال دانشگاه درجهت فعال کردن هرچه بیشتر واحدهای تحقیق و توسعه در بخش صنعت و معدن مورد توجه قرار گرفته است.

 

عکس های مربوطه را در آلبوم تصاویر دانشگاه مشاهده نمایید.

 

 

;
ارسال شده در مورخه: 09-05-1397

آخرين اخبار با موضوع: دفتر ریاست و روابط عمومی

حضور دانشگاه زنجان در نشست همکاری علمی دانشگاههای ایران با حوزه بریکس

با حضور دانشگاه زنجان، اولین نشست همکاری علمی دانشگاه‌های ایران با کشورهای حوزه بریکس برگزار شد. (04-02-1403)

   

دیدار و گفتگو با فرمانده سپاه استان زنجان

حضور هیات رئیسه دانشگاه زنجان در سپاه پاسداران انصارالمهدی استان زنجان (27-01-1403)

   

پیام نوروزی ریاست دانشگاه

فرا رسیدن سال نو، که می‌تواند آغازی برای موفقیت، کامیابی و بهترین‌ها باشد، بر شما مبارک باد. (28-12-1402)

   

انتصاب مدیران اداری و برخی از گروه های آموزشی دانشگاه

طی احکامی از سوی ریاست دانشگاه انتصابات صورت گرفت. (26-12-1402)

   

پربازدیدترین مطلب در زمینه:
دفتر ریاست و روابط عمومی

تسلیت درگذشت دانشجوی گرامی دانشگاه زنجان