خانه  :: اساتید  :: اخبار

مدیر فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها اظهار کرد:
درخواست از وزارت علوم برای تأمین ارز مورد نیاز دانشجویان متقاضی زیارت اربعین



به گزارش مركز ارتباطات و اطلاع رسانی نهاد نمايندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، حجت‌الاسلام روح‌الله حریزاوی مدیر فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها درباره مراسمات هیأت‌های دانشجویی در ایام محرم اظهار کرد:‌ به دلیل عدم تقارن سال تحصیلی با ایام محرم، در بسیاری از دانشگاه‌ها هیأت‌های دانشجویی دهه‌های دوم و سوم محرم فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

وی افزود: مراسمات هیأت‌های دانشجویی بین نماز ظهر و عصر و همچنین شب‌ها در خوابگاه‌ها برگزار می‌شود.

مدیر فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها اظهار کرد: در تهران هر ساله شهرداری تهران حمایتی از هیأت‌های دانشجویی انجام می‌داد که متأسفانه امسال تاکنون حمایت لازم صورت نگرفته است و امید داریم مسئولان شهرداری عجله کنند و بتوانند خدمات لازم را انجام دهند.

حریزاوی تصریح کرد: اکثر هیأت‌ها چون مبتنی‌ بر همت و حمایت دانشجویان و استادان دانشگاه‌هاست و وابستگی به نهاد خاصی ندارند فعالیت‌های خود را برنامه‌ریزی کرده‌اند.

وی با بیان اینکه حدود ۴۵۰ هیأت در سطح دانشگاه‌های کشور شناسایی شده است گفت: البته به نظر می‌آید عدد بیش‌از اینها باشد. ایرادی هم ندارد که هیأت‌ها شناسنامه‌دار نباشند.

مدیر فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها خاطرنشان کرد: در اربعین، مطابق هر سال دیدار هیأت‌های منتخب با رهبر معظم انقلاب در حسینیه امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام حریزاوی درباره برنامه‌های پیاده‌روی اربعین عنوان کرد: برای پیاده‌روی اربعین در ستاد مرکزی راهیان نور و اربعین که در سازمان بسیج دانشجویی برگزار می‌شود، برنامه‌ریزی‌های خوبی انجام شده است.

وی اظهار کرد: موضوع قابل توجه این است که امسال کاروان‌های خودجوش دانشجویی هم شناسنامه‌دار شده و ثبت می‌شوند و قرار است اعزام‌های انفرادی سازماندهی شود. همان‌طور که رئیس جمهور در مجلس گفت کشور کمبود ذخایر ارزی ندارد، به همین دلیل از وزارت علوم تقاضا کرده‌ایم همان‌طور که ارز دانشجویان اعزامی برای تحصیل را تأمین می‌کند، ارز مورد نیاز دانشجویان جهت زیارت کربلا را هم تأمین کند. تاکنون قول‌های مساعدی داده شده و امید داریم به این مسئله توجه شود و دانشجویان از جهت تأمین هزینه ویزا دچار مشکل نشوند.


ارسال شده در مورخه: 22-06-1397