خانه  :: اساتید  :: اخبار

از این عمود به آن عمود فرج است
ویژه برنامه اربعین ویژه دانشگاهیان استان زنجان



سالیانی است با نزدیک شدن به ایام اربیعن سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام، روزهای متفاوتی سپری می شد، روزهایی که مسیر نجف تا کربلا غوغایی بالغ بر 20 میلیون جمعیت که نه فقط مسلمانان و شیعیان، بلکه هر آن‌کس که مخالف ظلم و طرفدار حق و حقانیت است را با خود همراه می کرد تا با پای پیاده رو به سوی یک هدف، حرم آزادی‌خواه جهان حضرت سیدالشهدا(ع)، روانه شود.

اگرچه همه ساله با فرا رسیدن اربعین حسینی، ایام پیاده روی عظیم و چندمیلیون نفری آن به پایان می رسد اما قطعا این پدیده منحصربفرد و جهانی می تواند سرآغاز اتفاقاتی شگرف و تاریخ ساز همچون ظهور و روی کار آمدن دولت موعود باشد. این اجتماع عظیم در پیاده روی اربعین، تمرین وحدت و همدلی موردنیاز برای ظهور است و می توان گفت این زیارت، مانور اتحاد و فصل عینی و عملی از انتظار است که به بیعت با امام حیّ منجر می‌شود.

به رغم شور و اشتیاق جهانی برای پیاده روی اربعین امسال، به دلیل شرایط شیوع ویروس کووید 19 ، به دور از فضای معنوی پیاده روی اربعین، عشق به اباعبدالله الحسین علیه السلام و سربازی امام عصر، حضرت صاحب الزمان عج الله تعالی فرجه الشریف را از منازل خود مشق خواهیم کرد؛ دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه زنجان در راستای تقویت فضای معنوی اربعین حسینی در فضای دانشگاهی استان زنجان اقدام به برگزاری ویژه برنامه " از این عمود به آن عمود فرج است" با "محوریت با اربعین تا ظهور" ویژه دانشگاهیان استان زنجان نموده است. بخش ها و شرایط شرکت در این ویژه برنامه در ادامه به تفصیل بیان می شود:

بخش ها برنامه:

شرایط ارسال خاطره:

- در خاطرات می‏بایست زمان و محل خاطره به خوبی ذکر شود.

- حجم خاطره حداکثر 2 صفحه A4 تایپ شده با فونت 14 Bnazanin باشد

- هر فرد می تواند فقط یک اثر ارسال نماید

- موضوع خاطره می تواند همدلی زائران در مسیر، مهمان نوازی برادران عراقی، موکب های اربعینی، پیاده روی، خانوادگی، لحظه دیدار و ... باشد.

شرایط ارسال عکس

  • عکس های ارسالی باید مربوط به مسیر راهپیمایی اربعین در سال های گذشته باشد.
  • عکس سلفی (خودنگاره) پذیرفته نمی‌شود.
  • سايز عکس مهم نیست بلکه عکس ها می تواند با هر سایزی ارسال گردد.
  • روي عكس‌ نبايد هيچ گونه تاريخ، توضيح، امضا و يا لوگو درج شده باشد.
  • روي عكس‌ها نباید هيچ گونه افكت يا تغيير با نرم‌افزارهاي گرافيكي صورت گرفته باشد.
  • عکاسی با هر نوع دوربین دیجیتال ـ اعم از حرفه‌ای و غیر حرفه‌ای ـ و دوربین‌های گوشی‌های همراه مجاز است.
  • شرکت کنندگان با ارسال آثار و شرکت در مسابقه از جهت شرعي و اخلاقي متعهد مي‌شوند که عکس‌هاي ارسالی اثر خودشان است.
  • آثار ارسالی بايد با موازین شرعی و عرفی هم‌خوانی داشته باشد.
  •  مشخصات عکاس (نام و نام خانوادگی، شماره ملی و آدرس، شماره دانشجویی و یا کد پرسنلی کارکنان) و اطلاعات مکانی عکس‌ها در یک فایل word همراه عکس‌ها ارسال شود.
  • موضوعات عکس های ارسالی، اربعين و جهاني شدن، اربعين و زمینه‌سازی ظهور، اربعين و عدالت، اربعین و کودکان، اربعین و سالمندان، اربعين و جوانان، اربعين و خانواده‌، اربعين،‌ وحدت و مساوات، اربعين و شور و شعور، اربعين و محبت، اربعين و امنيت، اربعين و وفور نعمت و ... باشد.
  1. امتیاز بخش خاطره 70 و بخش عکس 30 می باشد و امتیاز نهایی به صورت تجمیع شده خواهد بود. لازم به ذکر است شرکت در بخش خاطره به صورت مجزا نیز امکانپذیر می باشد.

 


ارسال شده در مورخه: 26-06-1399