خانه  :: اساتید  :: اخبار

بمناسب روز دانشجو نشست صمیمی استاندار زنجان با دانشجویان برگزار شد
نشست صمیمی استاندار زنجان با منتخبین دانشجویان دانشگاه های استان در دانشگاه زنجان برگزار گردید



به گزارش روابط عمومی دانشگاه به نقل از ایرنا، دکتر محسن افشارچی روز سه‌شنبه در نشست با شماری از دانشجویان استان به مناسبت ۱۶ آذر به حساسیت دانشجویان نسبت به مسائل مختلف اشاره کرد و افزود: دانشجو نباید خود را با مسائل روبنایی اقناع کند، آنچه از دانشجویان انتظار می رود نگاه عمقی است که در وضعیت کلان کجا هستیم و چه باید بکنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به چالش‌های بهره گیری از دانش در تولید ثروت در کشور اشاره کرد و اظهار داشت: واقعیت این است که در استفاده از توانمندی های دانشمندان، آن توان لازم را نداریم، ما وارث اقتصادی هستیم که در آن روی دانش خیلی حساب نشده و تا کنون هم اقتصاد کشور بر مبنای نفت بوده است، بخش اعظمی از تولید ناخالص کشور از منبع نفت بوده و هر چیزی غیر از نفت حتی صادرات و سرمایه گذاری های صنعتی حالت نمایشی داشته است.

افشارچی با بیان اینکه متاسفانه متولیان فکر نکردند که از محل دیگری هم می شود به رشد اقتصادی کشور فکر کرد، گفت: اکنون سهم فعالیت های دانش بنیان در اقتصاد کشور خیلی کمتر است، اگر چه همین میزان هم طی چندین سال ۲ برابر شده ولی با حد مطلوب خیلی فاصله دارد.

وی افزود: تمام تلاش ما در استان بر این متمرکز خواهد بود که سهم فعالیت های دانش بنیان در تولید و اقتصاد استان بالا رود.

افشارچی ادامه داد: در این راستا در صدد راه اندازی صندوق پژوهش و نوآروی در استان هستیم که البته زنجان در این حوزه متاسفانه آخرین استان است.

وی در خصوص ارتباط صنعت و دانشگاه، اظهار داشت: متاسفانه ساختار درستی برای ارتباط صنعت و دانشگاه در کشور تعریف نشده است.

استاندار زنجان به ضرورت تولید ثروت و اشتغال با تکیه بر ظرفیت نخبگان در استان اشاره کرد و گفت: وظیفه بخش اجرایی تسهیل گری است، باید بدانیم موفقیت در کشور ما نیاز به کفش های آهنی دارد و ما سعی می کنیم تا این کفش های آهنی را نازک تر کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به اظهار نظر چند تن از دانشجویان در خصوص افزایش ظرفیت رشته های پزشکی، گفت:  پاک کردن صورت مساله، روش حل مساله نیست، عدالت اصلی ترین شاخصی است که باید مورد دغدغه مسولان باشد، ما در سطح استان با کمبود پزشک به ویژه در مناطق محروم مواجه هستیم و در این زمینه باید به عامه مردم فکر کنیم. البته در کنار افزایش ظرفیت باید به فکر تامین شرایط و افزایش فضاهای درمانی و بهداشتی هم باشیم.

افشارچی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در سفر رییس جمهوری استان با تمام ظرفیت ها، مشکلات و مسائل استان احصا و شناسایی و منعکس شد، اظهار داشت: برای پیگیری اجرای مصوبات این سفر یک ستاد پیگیری در استان تشکیل شده است.

وی همچنین به رشد اقتصادی پایین در زنجان اشاره کرد و افزود: در این شاخص زنجان نسبت به استان های همجوار عقب ماندگی دارد و باید تلاش کنیم این عقب ماندگی جبران شود.

استاندار زنجان همچنین به واریانس و فاصله زیاد بین تولید و توزیع ثروت در استان اشاره کرد و گفت: باید برای برقراری عدالت در جامعه تلاش کنیم، اینکه شاهد افزایش آسیب ها و برخی جرایم هستیم، این از نبود عدالت است.

به گزارش ایرنا در این نشست تعدادی از دانشجویان به بیان نظرات خود پیرامون مسائل مختلف پرداختند.

لزوم بهره گیری از نخبگان و جامعه دانشگاهی و بکارگیری آنان به دور از نگاه های جناحی و سیاسی، سرعت عمل در جابجایی مدیریتی در استان، لزوم توجه به تامین امکانات دانشگاهها، رفع موانع و مشکلات ارتباط صنعت و دانشگاه، پرداخت تسهیلات به نخبگان و کارآفرینان، لزوم پرهیز از سیاست زدگی در دانشگاهها، ضرورت امنیتی نشدن دانشگاهها، لزوم اصلاح ساختار اداری و مقابله با فساد، حمایت از انجمن های علمی، توجه به مشکلات دانشگاه فرهنگیان و تلاش برای جذب سرمایه گذاری در ورزش استان از جمله مواردی بود که دانشجویان در اظهارات خود بر آنها تاکید کردند.

عکس های مراسم را در آلبوم تصاویر دانشگاه مشاهده نمایید.

 

;
ارسال شده در مورخه: 17-09-1400

آخرين اخبار با موضوع: دفتر ریاست و روابط عمومی

حضور دانشگاه زنجان در نشست همکاری علمی دانشگاههای ایران با حوزه بریکس

با حضور دانشگاه زنجان، اولین نشست همکاری علمی دانشگاه‌های ایران با کشورهای حوزه بریکس برگزار شد. (04-02-1403)

   

دیدار و گفتگو با فرمانده سپاه استان زنجان

حضور هیات رئیسه دانشگاه زنجان در سپاه پاسداران انصارالمهدی استان زنجان (27-01-1403)

   

پیام نوروزی ریاست دانشگاه

فرا رسیدن سال نو، که می‌تواند آغازی برای موفقیت، کامیابی و بهترین‌ها باشد، بر شما مبارک باد. (28-12-1402)

   

انتصاب مدیران اداری و برخی از گروه های آموزشی دانشگاه

طی احکامی از سوی ریاست دانشگاه انتصابات صورت گرفت. (26-12-1402)

   

پربازدیدترین مطلب در زمینه:
دفتر ریاست و روابط عمومی

تسلیت درگذشت دانشجوی گرامی دانشگاه زنجان