خانه  :: اساتید  :: اخبار

فراخوان شناسایی شرکت‌های توانمند در زمینه تولید و ساخت داخل قطعات
.



دفتر توسعه اقتصاد معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری در نظر دارد از شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور توانمند به‌منظور مشارکت در بومی‌سازی و ساخت داخل قطعات یدکی و سامانه‌های اساسی دستگاه‌های ایکس‌ری در جهت رفع نیاز کشور و تحقق اهداف شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم» حمایت کند.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، از شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان توانمند جهت مشارکت در زمینه تولید و ساخت داخل قطعات اساسی دستگاه‌های بازرسی ایکس‌ری دعوت شده است. دستگاه‌های بازرسی ایکس‌ری (در انواع مختلف خود) یکی از فناوری‌های مهم و پرکاربرد برای ارتقای امنیت، کنترل و شناسایی کالاهای ممنوعه به‌ویژه در پایانه‌های مسافری و مبادی گمرکی و تجاری محسوب می‌شود.

با توجه به اینکه عملکرد پایدار و بدون‌وقفه دستگاه‌های بازرسی ایکس‌ری جهت جلوگیری از ایجاد خسارت‌های امنیتی و مادی جبران‌ناپذیر یکی از چالش‌های پیش‌روی دستگاه‌های فعال در کشور است، تامین به‌موقع قطعات و ماژول‌های مورداستفاده در این دستگاه‌ها با بهره‌گیری از ظرفیت‌های زیرساختی و دانشی موجود در کشور از اهمیت بالایی برخوردار است.

از جمله هدف‌های این فراخوان ملی می‌توان به ساخت و بومی‌سازی ماژول‌ها و ... ادامه خبر


ارسال شده در مورخه: 27-01-1403

آخرين اخبار با موضوع: تابلو اعلانات مرکز رشد

دستورالعمل صدور نشان نانو (نانو نماد)

اعلام آمادگی اداره کل استاندارد استان زنجان برای صدور نشان نانو (نانونماد) (13-06-1402)

   

پربازدیدترین مطلب در زمینه:
تابلو اعلانات مرکز رشد

دستورالعمل صدور نشان نانو (نانو نماد)