خانه  :: اساتید  :: اخبار

برگزاری جلسه آپفن استان زنجان در دانشگاه
جلسه کارگروه تخصصی آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری استان زنجان در دانشگاه برگزار شد



دومین جلسه سال 1397 کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری (آپفن) در استان زنجان باحضور دکتر نیک­سرشت معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار و رئیس کارگروه ، دکتر طهماسبی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ ریزی ، آقای منتظری مدیر کل اداره اطلاعات،  تعدادی از مدیران ارشد استانی و اعضای کارگروه آپفن، 15 آبان ماه در سالن شهید شهریاری دانشگاه زنجان برگزار شد.

دکتر سیدمحسن نجفیان، رئیس دانشگاه زنجان و دبیر کارگروه، در ابتدای جلسه ضمن خوش آمدگویی به حاضران، دستور جلسه را در سه محور به شرح زیر اعلام کردند:

  1. ارائه گزارشی از اجرای روند مصوب شورای برنامه ر­یزی و توسعه استان برای تعیین اولویت ­های پژوهشی و فناوری
  2. صحبت­ های آقای منتظری، مدیر کل اطلاعات استان
  3. برگزاری هفته پژوهش و فناوری استان

دکتر نجفیان در ادامه با اشاره به (ب) ماده (64) قانون برنامه ششم توسعه که دستگاه های اجرایی را ملزم به اختصاص یک درصد از اعتبارات هزینه­ ای خود (به استثنای فصول یک و شش) برای امور پژوهش و توسعه فناوری کرده است و سابقه اجرای این قانون در گذشته که به تشکیل کارگروه آپفن انجامیده است، گفت: یکی از وظایف کارگروه آپفن، تعیین اولویت­ های پژوهش و فناوری و شناسایی و به‌ کارگیری ظرفیت­ های علمی استان زنجان برای حل مشکلات و مسائل این استان است و بند (ح) تبصره (9) قانون بودجه سال 1397و مصوبه شورای برنامه ­ریزی استان امکانات بیشتری را برای کارگروه آپفن جهت هدفمند نمودن اعتبارات مربوطه فراهم نموده است.

 تعیین اولویت‌ های پژوهشی و فناوری استان در سال 1397

در ادامه دکتر جلال صبا، (مسئول دبیرخانه کارگروه آپفن) و مهندس شهلا حسنی (نماینده سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی) ضمن ارائه گزارشی از روند مدیریت اعتبارات پژوهشی و فناوری استان در سال 97 و اقدامات انجام شده ، گفتند: در جلسات متعدد کمیته منتخب کارگروه آپفن،  از میان 120 مسئله نیازمند پژوهش یا توسعه فناوری اعلام شده توسط کارگروه‌ های تخصصی استان ابتدا 30 مورد انتخاب گردید. این عناوین توسط مسئولین دبیرخانه کارگروه‌ ها تبیین گردیده و با اعضای کمیته منتخب به بحث گذاشته شدند. در نهایت قرار است تعداد معدودی مسئله به عنوان اولویت­ های پژوهشی و فناوری استان در سال 1397 انتخاب شده و پس از تصویب در کارگروه آپفن به شورای برنامه‌ ریزی و توسعه پیشنهاد گردیده و پس از تصویب به فراخوان گذاشته شوند.

برگزاری هفته پژوهش و فناوری

دکتر ابوالفضل جلیلوند، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه زنجان و دبیر ستاد استانی برگزاری هفته پژوهش و فناوری، گزارشی در این خصوص ارائه کرد.

وی با اشاره به مقطع زمانی هفته پژوهش در 24 الی30 آذرماه، شعار امسال هفته پژوهش را «پژوهش هدفمند، فناوری ارزش ­آفرین در خدمت تولید ملی» عنوان و افزود: یک برنامه پیشنهادی ملی برای این هفته اعلام شده است. اما ستاد استانی می­تواند برنامه ­های خودش را هم در این قالب لحاظ کند و بر حسب ضرورت در برنامه پیشنهادی تغییراتی اعمال نماید.

وی برنامه­ هایی از قبیل زنگ پژوهش و فناوری در مدارس، برگزاری نمایشگاه­­ دستاوردهای پژوهشی، تجلیل  از پژوهشگران برتر استان، برگزاری جشنواره تجلیل از دانش ­آموزان برگزیده در عرصه پژوهش، نشست­ های تخصصی و سمینارهای علمی، برگزاری برنامه دانشگاه با درهای باز برای دیدار پژوهشگران، معلمان و صنعت­گران و...  را از جمله برنامه­ های هفته پژوهش عنوان کرد.

در پایان جلسه دکتر نیک­سرشت، نیز با اشاره به اهمیت موضوع پژوهش، گفت: باید مراقب بود که برنامه ­هایی از این دست تبدیل به یک برنامه تکراری نشود بلکه دستاوردهای ملموس و تأثیرگذار داشته باشد.

;
ارسال شده در مورخه: 20-08-1397

آخرين اخبار با موضوع: دفتر ریاست و روابط عمومی

دیدار و گفتگو با فرمانده سپاه استان زنجان

حضور هیات رئیسه دانشگاه زنجان در سپاه پاسداران انصارالمهدی استان زنجان (27-01-1403)

   

پیام نوروزی ریاست دانشگاه

فرا رسیدن سال نو، که می‌تواند آغازی برای موفقیت، کامیابی و بهترین‌ها باشد، بر شما مبارک باد. (28-12-1402)

   

انتصاب مدیران اداری و برخی از گروه های آموزشی دانشگاه

طی احکامی از سوی ریاست دانشگاه انتصابات صورت گرفت. (26-12-1402)

   

درگذشت استاد مهدی پناهی

تسلیت درگذشت استاد فقید مهدی پناهی عضو هیات علمی گروه علوم و مهندسی آب دانشکده کشاورزی دانشگاه زنجان (23-12-1402)

   

پربازدیدترین مطلب در زمینه:
دفتر ریاست و روابط عمومی

تسلیت درگذشت دانشجوی گرامی دانشگاه زنجان