خانه  :: اساتید  :: اخبار

فضای آزمایشگاهی تقریبا به صفر رسیده است
رئیس دانشکده مهندسی دانشگاه زنجان: فضای آزمایشگاهی تقریبا به صفر رسیده است.



تاریخ انتشار: ۷ شهریور ماه، ۱۳۹۸

به گزارش ایسنا، منطقه زنجان، حبیب‌الله زلفخانی عصر امروز در جلسه شورای دانشگاه زنجان که با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد، اظهار کرد: طبیعی است همه فعالیت‌های دانشگاه زنجان با معیارهای مختلف ارزیابی می‌شود که اصلی‌ترین معیار، دانش‌آموختگان است که باید این دانش‌آموختگان از طریق کسب علم در دانشگاه‌ها موقعیت و زندگی خود را بهتر کنند. 

وی در رابطه با پیش‌بینی آینده، افزود: در گذشته پیش‌بینی‌های دقیقی نشده است، از جمله گسترش تحصیلات تکمیلی که اکنون با مشکلاتی همراه است. پیش‌بینی آینده، تغییرات در تقاضای جامعه و نحوه آموزشی است که باید داشته باشیم. اکنون آموزش و کار تا بازنشستگی به دلیل تغییرات شتابان علم همراه هم هستند. 

زلفخانی با اشاره به طرح مهارت‌افزایی و اشتغال‌افزایی، تصریح کرد: در طرح مهارت‌افزایی و اشتغال‌افزایی ما باید آموزش خود را تغییر دهیم. طی اقداماتی که دانشگاه زنجان انجام داده است تا حدودی سازگاری بین آزمایشگاه‌ها و کلاس‌ها وجود دارد ولی فضاهای قبلی به دلیل کمبودها و سرعت در راه‌اندازی، بخشی از آزمایشگاه‌های ما تبدیل به کلاس شده‌ است.

این مسئول در رابطه با کاهش آزمایشگاه‌ها، اظهار کرد: بحث کاهش آزمایشگاه‌ها سبب شده است تا با کمبود آزمایشگاه در مقاطع کارشناسی‌ارشد و دکتری روبه‌رو شویم، بنابراین برای اینکه فضاها به کاربری اصلی خود بازگردد و گروه‌های آموزشی نیز فعالیت‌های تخصصی خود را آغاز کنند، باید یک ساختمان آموزشی را احداث کنیم و فضاهایی را به آزمایشگاه‌های تحقیقاتی اختصاص دهیم. 

رئیس دانشکده کشاورزی دانشگاه زنجان نیز گفت: دانشجویان نباید تک‌بعدی باشند و باید در مسائل مورد نیاز دیگر نیز آموزش ببینند. به طور مثال، دانشجویان باید فقط به تخصص خود تمرکز نکنند.

علیرضا واعظی در رابطه با ریزش دانشجو در رشته‌های کشاورزی، افزود: باید رشته‌های کشاورزی را از دانشگاه‌های پیام‌نور و آزاد حذف کرده تا دانشگاه دولتی با ریزش دانشجو در این رشته‌ها مواجه نشود و باید رشته‌های جدیدی را در دانشکده کشاورزی تاسیس کنیم، زیرا برخی از رشته‌های کشاورزی به بن‌بست رسیده‌اند.

وی در رابطه با جایگاه استادانی که بیشترین فعالیت را دارند، اظهار کرد: وزارتخانه باید برای استادانی که بیشترین فعالیت را دارند اقداماتی انجام دهد و آیین‌نامه‌ای را به این زمینه اختصاص دهد. آیین‌نامه‌ها باید به سمتی برود که استادان فعال را حمایت کند.

همین خبر در خبرگزاری ایسنا

;
ارسال شده در مورخه: 16-06-1398