خانه  :: اساتید  :: اخبار

تیم‌های برتر جشنواره «علمی شهدای دانشجو» آذربایجان شرقی معرفی شدند
مسابقه علمی پژوهشی «ایده_علم_عمل» بزرگترین و اصلی‌ترین مسابقه این جشنواره علمی شهدای دانشجواست



تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۸

امیر حسین فیضی، دبیر جشنواره علمی شهدای دانشجو آذربایجان شرقی در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، گفت: جشنواره علمی شهدای دانشجو این استان بزرگترین و اصلی‌ترین جشنواره از کنگره ملی شهدای استان است؛ که با توجه به اهمیت بخش صنعتی آن، متولی آن دانشگاه صنعتی سهند و بسیج دانشجویی دانشگاه است.
فیضی مطرح کرد: مسابقه علمی پژوهشی «ایده_علم_عمل» بزرگترین و اصلی‌ترین مسابقه این جشنواره علمی شهدای دانشجواست که هدف از آن ایجاد بستری مناسب جهت حمایت از ایده‌های دانشجویان تا مرحله عملیات بوده است یعنی سه مرحله ایده_علم_عمل و همچنین جهت دهی ایده‌های دانشجویان به سمت نظام مسائل علمی کشور با توجه به نیاز‌ها در عرصه‌های بهروری، مدیریت شهری، انرژی، ایمنی خواهد بود.
دبیر جشنواره علمی شهدای دانشجو آذربایجان شرقی در ادامه تصریح کرد: در این مسابقه، ایده‌های دریافتی از دانشگاه‌های شمال‌غرب کشور در دو مرحله توسط داوران جشنواره داوری شد، که داوری مرحله اول غیر حضوری بود و در آن ایده‌ها از لحاظ داشتن اصول و معیار‌های پژوهشی بررسی شد.
وی با اشاره به داوری مرحله دوم گفت: داوری مرحله دوم به صورت حضوری بوده در این مرحله ایده‌های راه یافته درجلسه دفاع پایان نامه تخصصی توسط صاحبان ایده دفاع شد و به سوالات داوران به صورت تخصصی با توجه به پارامتر‌هایی نظیر نیاز کشور بودن، نمونه ساخته شده و بازار موجود آن و... پاسخ دادند.
فیضی در ادامه اظهار کرد: درنهایت با برگزاری دومین دوره این مسابقه و شرکت بیش از ۴۰ تیم از دانشگاه‌های شمال‌غرب کشور، سه تیم از دانشگاه‌های صنعتی سهند و شهید مدنی آذربایجان و دانشگاه زنجان به عنوان تیم‌های برتر مشخص شدند.
دبیر جشنواره علمی شهدای دانشجو آذربایجان شرقی در خاتمه با اشاره به جوایز تیم‌های برنده مسابقه بیان کرد: تیم‌های برنده در مسابقه موفق به دریافت تایید علمی وام پژوهشی صندوق رفاه دانشجویی توسط دانشگاه صنعتی سهند تا سقف صدمیلیون تومان و استقرار در مرکز رشد دانشگاه صنعتی سهند شدند؛ البته قابل ذکر است که پول نقد جایزه با توجه به هدف مسابقه مبنی بر تسهیل روند عملیاتی کردن ایده‌های برتر به صورت نیاز محور و در راستای نیاز‌های تیم‌ها پرداخت می‌شود.
;
ارسال شده در مورخه: 15-07-1398