خانه  :: اساتید  :: اخبار

مرکز ارتباط با جامعه دانشگاه زنجان از طرح‌های پژوهشی، پشتیبانی می‌کند
در این مرکز بر روی طرح‌های متنوعی توسط اعضای هیات علمی کار می شود



تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۸

دکتر رسول محرمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این پژوهش‌ها و طرح‌ها هم شامل سفارش‌هایی از بیرون دانشگاه بوده و هم طرح‌هایی است که دانشگاه در درون خود به این نتیجه رسیده که بر روی آن‌ها سرمایه‌گذاری شود.

وی با بیان اینکه فعالیت این مرکز طی سال‌های اخیر، گسترش پیدا کرده است، اظهار داشت: دوره‌های پسادکترا که دانشگاه به صورت فناورمحور به آن‌ها ورود پیدا کرده و طرح‌های فرصت مطالعاتی در صنعت نیز به فعالیت‌ها اضافه شده است.

محرمی خاطرنشان کرد: در این مرکز بر روی طرح‌های متنوعی از حوزه‌های کشاورزی، علوم انسانی، علوم پایه و فنی و مهندسی توسط اعضای هیات علمی، کار می‌شود.

وی ابراز کرد: طرح‌های پذیرش شده در این مرکز دارای ارزش از چند صد میلیونی تا مبالغ پایین و در گستره ملی تا شهرستانی است.

محرمی تصریح کرد: دانشگاه زنجان، دانشگاه جامع بوده و تمام رشته‌ها را شامل می‌شود و به این دلیل، طرح‌ها نیز در حوزه‌های مختلف است.

مدیر مرکز فناوری و ارتباط با جامعه دانشگاه زنجان در پاسخ به تفاوت فعالیت‌های این مرکز با مرکز رشد واحدهای فناور، گفت: پیش از این مرکزی به نام «کارآفرینی و ارتباط با صنعت» در دانشگاه وجود داشت که پس از جداسازی آن به ۲ مرکز، وظیفه کارآفرینی به مرکز رشد واحدهای فناور، منتقل شده و وظیفه ارتباط با صنعت نیز با ارتقا در ساختار دانشگاه به نام مرکز فناوری و ارتباط با جامعه، تشکیل شد.

محرمی با بیان اینکه مرکز فناوری و ارتباط با جامعه با دانشجویان در ارتباط نیست، اظهار داشت: اما علاوه بر اعضای هیات علمی و دانشجویان، افرادی از بیرون نیز می‌توانند به مرکز رشد واحدهای فناوری، ورود پیدا کنند.

وی خاطرنشان کرد: متقاضیان ورود به مرکز رشد پس از طی مراحل پیش‌رشد و رشد در ادامه به شرکت دانش‌بنیان تبدیل می‌شوند.

محرمی افزود: مرکز رشد واحدهای فناور از شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت می‌کند و تا در این مرکز به مرحله‌ای برسند که بر روی پای خود ایستاده و سودآور شوند.

وی اظهار داشت: برخی شرکت‌های دانش‌بنیان عضو مرکز رشد تا کنون موفق به تولید محصولات مختلفی از دارو تا صنعت شده‌اند.

مدیر مرکز فناوری و ارتباط با جامعه دانشگاه زنجان در خصوص ایجاد پارک‌های علم و فناوری در استان‌ها گفت: ساختاری در سطح کشور تعریف شد که وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای حرکت به سمت فناوری و تولید ثروت دانش‌بنیان، پارک‌های علم و فناوری را در سطح کشور تاسیس کرد.

وی اظهار داشت: پارک‌های علم و فناوری، سیستمی مجزا از دانشگاه بوده و زیر نظر وزارت علوم، فعالیت می‌کنند.

محرمی با بیان اینکه پارک‌های علم و فناوری، سیستم‌های زیربنایی دارند که هم می‌تواند جزو پارک و هم جزو دانشگاه باشد، خاطرنشان کرد: مرکز رشد واحدهای فناوری دانشگاه زنجان، سیستمی است که هم جزو دانشگاه بوده و هم در راستای اهداف پارک علم و فناوری فعالیت می‌کند.

وی افزود: شرکت‌هایی که در مرکز رشد واحدهای فناور به مرحله دانش‌بنیان رسیده‌اند می‌توانند در پارک علم و فناوری مستقر باشند البته لزومی ندارد شرکت‌ها از طریق مرکز رشد دانشگاه وارد پارک شوند بلکه به صورت مستقیم نیز می‌توانند در پارک علم و فناوری مستقر شوند.

همین خبر در خبرگزاری ایرنا

;
ارسال شده در مورخه: 29-07-1398