خانه  :: اساتید  :: اخبار

انجام طرح شناسایی مشکلات اجتماعی دانشجویان دانشگاه زنجان
رئیس مرکز مشاوره و سلامت دانشگاه زنجان گفت: طرحی با عنوان «بتا» راه‌اندازی کردیم.



تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۸

ابراهیمی، رئیس مرکز مشاوره و سلامت دانشگاه زنجان در خصوص استقبال دانشجویان از طرح پایش سلامت گفت: با وجود پیگیری فراوان، در حاضر تنها ۶۹ نفر از دانشجویان در این طرح ثبت نام کردند. در این میان به مشکلات نادر چندانی برنخوردیم. عمده مشکلات و معضلات پیش آمده در بین دانشجویان، تغییرات اعتقادی و بنیادی است.
وی ادامه داد: عمده مشکلات روحی دانشجویان، شکست عاطفی است. امسال با دانشجویان ورودی جدید و والدین آن‌ها کارگاه‌های مشاوره‌ای به صورت جداگانه برگزار کردیم. بخش همیاران سلامت را در دانشگاه پیاده کرده ایم.
ابراهیمی افزود: طرحی تحت عنوان «بتا» در بین اساتید و کارکنان راه اندازی کردیم که در واقع یک کمیته مشاوره‌ای برای شناسایی و درمان دانشجویانی است که با مشکلات اجتماعی دست و پنجه نرم می‌کنند.
وی ادامه داد: همچنین طرحی با عنوان «وضعیت تحصیلی» برای دانشجویان با افت تحصیلی، یکبار مشروطی و دو بار مشروطی در نظرگرفته ایم. در این طرح قبل از هرگونه برخوردی با دانشجو، از طریق مشاوران به مشکلات آنان می‌پردازیم. به طور کل مشکلات شخصی درصد خیلی زیادی از ضعف‌های درسی دانشجویان را شامل می‌شود.
ابراهیمی در پایان گفت: طرح های متفاوتی را برای ارتباط موثر با دانشجویان، به منظور بهبود شرایط روحی و روانی آنان راه اندازی کردیم و در فکر ایجاد ارتباط هرچه بیشتر با دانشجویان هستیم.

همین خبر در خبرگزاری دانشجو

;
ارسال شده در مورخه: 12-08-1398