خانه  :: اساتید  :: اخبار

تفاهم نامه اراسموس پلاس
تفاهم نامه اراسموس پلاس میان دانشگاه زنجان و دانشگاه صنعتی کوشیتسه اسلواکی



تفاهم نامه اراسموس پلاس میان دانشگاه زنجان و دانشگاه صنعتی کوشیتسه اسلواکی

 

اراسموس پلاس (Erasmus+) برنامه بورس آموزشی کوتاه مدت با پوشش اتحادیه اروپاست که با هدف جابجایی دانشجو  و استاد میان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی اروپا و دیگر نقاط جهان راه اندازی شده است. پس از پی گیری های بعمل آمده و رفع موانع حاصل از همه گیری کرونا زمینه نهایی شدن قرارداد اراسموس پلاس میان دانشگاه زنجان و دانشگاه صنعتی کوشیتسه اسلواکی (Technical University of Kosice, Slovakia) فراهم آمده و بزودی شاهد عملیاتی شدن این توافق خواهیم بود.  این موافقت‌نامه در قالب Key Action 1  از برنامه اراسموس پلاس و شامل مبادله استاد و دانشجو  بین گروه های زمین شناسی و اقتصاد دو دانشگاه می باشد.

بر اساس این قرارداد مقرر گردیده است که یک نفر از دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه زنجان و یک نفر از اساتید که در یکی از گرایش های زمین شناسی پژوهش می نمایند به دانشگاه صنعتی کوشیتسه اعزام شوند. همچنین بر اساس این قرارداد سه نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاه صنعتی کوشیتسه (گروه های علوم زمین و اقتصاد) می توانند از این برنامه برای سفر های کوتاه مدت به دانشگاه زنجان استفاده نمایند.

موافقت‌نامه فوق که تا سال 2022 معتبر می باشد با توجه به همه گیری کرونا یکسال بر زمان اعتبارش افزوده شده است. اعضای هیات‌علمی هر یک از دو دانشگاه به مدت یک تا دو هفته و دانشجویان به مدت سه ماه می‌توانند در دانشگاه دیگر مشغول به تحصیل و پژوهش باشند و بدین منظور کمک‌ هزینه هایی را از اتحادیه اروپایی در دانشگاه صنعتی کوشیتسه دریافت خواهند کرد. این موافقت‌نامه به همت آقای دکتر مجید میرزایی عطاآبادی هیات علمی گروه زمین شناسی این دانشگاه و آقای دکتر یورای یانوچکو (Dr Juraj Janocko) عضو هیئت‌علمی دانشکده علوم زمین دانشگاه صنعتی کوشیتسه که سفرهای پژوهشی چندی به ایران و دانشگاه زنجان داشته اند هماهنگ گردیده و به امضای روسای دو دانشگاه رسیده است.


ارسال شده در مورخه: 07-07-1400

آخرين اخبار با موضوع: دفتر همکاریهای علمی بین المللی

امضای تفاهم نامه با دانشگاه یورال روسیه

امضای تفاهم نامه ی همکاری عملی و فرهنگی بین المللی بین دانشگاه زنجان و یورال روسیه (28-01-1403)

   

معرفی فرصت مطالعاتی در کشور سوئیس

وبینار معرفی فرصت مطالعاتی در کشور سوئیس (28-06-1402)

   

موفقیت تیم ورزشی دانشگاه زنجان

موفقیت تیم ورزشی دانشگاه زنجان در مسابقات دانشگاههای جهان (18-06-1402)

   

جشنواره ی جذب دانشجویان بین المللی

جشنواره ی جذب دانشجویان بین المللی (دانشگاه تربیت مدرس، 15-16 اسفند 1401) (29-01-1402)

   

پربازدیدترین مطلب در زمینه:
دفتر همکاریهای علمی بین المللی

جشنواره ی جذب دانشجویان بین المللی