خانه  :: اساتید  :: اخبار

چگونه در طول دوران قرنطینه COVID-19 از نظر جسمانی فعال باشید.
چگونه در طول دوران قرنطینه COVID-19 از نظر جسمانی فعال باشید.



فعالیت بدنی هم در سلامت جسمی و هم سلامت روحی ما نقش دارد. از آنجایی که در حال حاضر بسیاری از مردم جهان به بیماری همه گیر COVID-19 در خانه های خود قرنطینه هستند،WHO یک راهنما برای کمک به مردم جهت انجام فعالیت بدنی ساده و ایمن در فضای محدود خانه تهیه کرده است. این راهنما همچنین برخی از چالش های جسمی مربوط به کار در خانه را در نظر می گیرد و نکاتی درباره نحوه ادغام فعالیت بدنی در امور روزمره خانه را ارائه میدهد.

حتی اگر در خانه قرنطینه باشید، می توانید فعال باشید. این روزها بسیاری از ما مجبور هستیم در یک مکان زندگی، کار یا مطالعه کنیم، اهمیت انجام فعالیت بدنی برای جنبش و کشش و همچنین تمرکز بر روی بهبود سلامت ذهن و روان بیشتر احساس می شود.

یک کلاس ورزش آنلاین را دنبال کنید. از مزیت با ارزش کلاس های ورزشی آنلاین استفاده کنید. بسیاری از این کلاس های ورزشی رایگان هستند و می توانید براحتی آنها را درسایت های گوناگون پیدا کنید. اگر تا کنون در اجرای این تمرینات تجربه ای نداشته اید، مراقب باشید و از محدودیت های خود آگاه باشید.

راه رفتن.

حتی در فضاهای کوچک ، پیاده روی و یا راه رفتن در محل می تواند به شما کمک کند تا فعال باشید. در هنگام مکالمه تلفنی، بجای نشستن در خانه، بایستید یا قدم بزنید. اگر تصمیم دارید برای پیاده روی یا ورزش به بیرون بروید، حتما حداقل یک متر از افراد دیگر فاصله داشته باشید.

بایستید.

هر وقت ممکن باشد زمان بی تحرکی خود را با ایستادن کم کنید. در حالت ایده آل ، بعد از هر 30 دقیقه نشستن بلند شده و چرخی در اطراف بزنید. با استفاده از یک میز بلند یا روی هم گذاشتن چند کتاب یا مواد دیگر، یک میز ایستاده برای خودتان درست کنید تا در حین ایستادن به کار خود ادامه دهید. در طول اوقات فراغت در دوران بی تحرکی، فعالیت های محرک توانایی های شناختی، مانند خواندن، تخته بازی و جدول ها (و معماها) را در اولویت قرار دهید.

آرام و ریلکس باشید.

مراقبه (ریلکسشن) و نفس عمیق می تواند به شما کمک کند تا آرام باشید.

برای رسیدن به سطح سلامتی مطلوب، همچنین مهم است که به یاد داشته باشید که غذای سالم بخورید و آب کافی بنوشید. نوشیدن آب را به جای نوشابه ها و نوشیدنی های شیرین توصیه می کند. . مطمئن باشید میوه و سبزیجات زیادی مصرف می کنید اما میزان مصرف نمک، شکر و چربی خود را کاهش دهید. از غلات کامل استفاده کنید.

برگرفته از ترجمه سرکار خانم  دکتر شهربانیان


ارسال شده در مورخه: 24-01-1399

آخرين اخبار با موضوع: مدیریت تربیت بدنی

از همکاران بازنشسته مدیریت تربیت بدنی دانشگاه تقدیر به عمل آمد

آقایان مهران غریبه و رحمان یوسفی همکاران تربیت بدنی بازنشسته گردیدند. آرزوی سلامتی وکامیابی برای ایشان (03-02-1403)

   

مسابقات ورزش های فناورانه

ثبت نام مسابقات ورزش های فناورانه (26-01-1403)

   

پربازدیدترین مطلب در زمینه:
مدیریت تربیت بدنی

اطلاعیه در خصوص اجاره اماکن ورزشی دانشگاه در بازه زمانی تابستان 1402