خانه  :: اساتید  :: اخبار

تجلیل از استاد رحیم رشتچی در نشست با تاریخ زنده قرن اخیر زنجان
در جلسه ای با عنوان «نشست با تاریخ زنده قرن اخیر زنجان»، از استاد رحیم رشتچی تجلیل شد



با پیشنهاد و همکاری گروه های مدیریت و حسابداری و تایخ و تمدن اسلامی دانشگاه زنجان، نشست تخصصی و صمیمانه با استاد رحیم رشتچی با عنوان «نشست با تاریخ زنده قرن اخیر زنجان» مطابق برنامه تنظیم شده از ساعت 16 الی 18 روز شنبه 4تیرماه 1401 در محل سالن جلسات شهید شهریاری دانشگاه زنجان برگزار شد.

شرکت کنندگان از اعضای هیات علمی گروه های زبان و ادبیات فارسی، تاریخ و تمدن اسلامی ، مدیریت و حسابداری، تاریخ پژوهان و جامعه پژوهان و پژوهشگر حوزه کشاورزی و علاقمندان به زنجان شناسی و زنجان پژوهشی بودند (از دانشگاه زنجان، سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان، سازمان آموزش و پرورش، سازمان جهاد کشاورزی و برخی نهاد های دیگر) و معاونت آموزشی دانشگاه زنجان دکتر امیری هزاوه که ریاست جلسه را به عهده داشت.

در این نشست، استاد رحیم رشتچی چگونگی شکل گیری دانشگاه از نخستین روز تا  تبدیل شدن آن به دانشگاه را تشریح نمودند. ایشان رویدادهای مهمی را که برخی شاید برای نخستین بار بصورت دقیق بیان می شد توصیف کردند و از عدم همکاری بلکه مانع تراشی برخی دست اندرکاران بزرگ شهر تا همکاری و همیاری اثرگذار بزرگان دیگر زنجانی همچون مرحوم شالچی، از تلاش های مجدانه دکتر قوامی و نیز اختلافات متعددی که میان افراد تصمیم ساز و تصمیم گیر در فرایند چندین ساله ی تشکیل مدرسه عالی کشاورزی و دامپروری زنجان در سال های 1353 و 1354 پدید آمد و شیوه های مدیریت و رفع این موانع جزئیاتی شرح دادند. استاد رشتچی به استقبال شدید شهروندان و جوانان زنجانی از تشکیل مرکز آموزش کشاورزی و دامپروری و تبدیل ان به دانشکده کشاورزی در سال 1355 اشاره کردند. ایشان در ادامه از تجربیات دست اول و همکاری و دوستی شان با زنجانیان  بزرگوار و دخیل در پیشرفت فرهنگ و آموزش و پرورش عمومی و آموزش عالی زنجان همچون مرحوم استاد علی هشترودی و مرحوم استاد رضا روزبه خاطرات با جزئیات قابل تأمل و آموزنده از فعالیت گروهی و مشارکت در زنجان و تهران و سفر زیارتی به برخی کشورهای منطقه بیان کردند. 

در این نشست تعاملات و پرسش و پاسخ هایی میان شرکت کنندگان و استاد رشتچی انجام گرفت و از برخی رخ  داد های قبل و بعد از انقلاب اسلامی در رابطه با تاریخ زنجان و دانشگاه زنجان تشریح شد و در پایان مراسم  به استاد رشتچی دو لوح تقدیر از طرف ریاست دانشگاه و «مدیرگروه های مدیریت و حسابداری و تاریخ و تمدن اسلامی»  و یک هدیه نهج البلاغه از طرف رابط عمومی دانشگاه اهدا گردید.

شایسته ذکر است که اینگونه نشست ها در زمره پژوهش های کیفی روایتی  محسوب می شوند و بسیار فهم افزا هستند و دانشگاه زنجان در این زمینه گام های موثری بر می دارد.

 

عکس ها را در آلبوم تصاویر دانشگاه مشاهده نمایید.

 

;
ارسال شده در مورخه: 05-04-1401

آخرين اخبار با موضوع: دفتر ریاست و روابط عمومی

حضور دانشگاه زنجان در نشست همکاری علمی دانشگاههای ایران با حوزه بریکس

با حضور دانشگاه زنجان، اولین نشست همکاری علمی دانشگاه‌های ایران با کشورهای حوزه بریکس برگزار شد. (04-02-1403)

   

دیدار و گفتگو با فرمانده سپاه استان زنجان

حضور هیات رئیسه دانشگاه زنجان در سپاه پاسداران انصارالمهدی استان زنجان (27-01-1403)

   

پیام نوروزی ریاست دانشگاه

فرا رسیدن سال نو، که می‌تواند آغازی برای موفقیت، کامیابی و بهترین‌ها باشد، بر شما مبارک باد. (28-12-1402)

   

انتصاب مدیران اداری و برخی از گروه های آموزشی دانشگاه

طی احکامی از سوی ریاست دانشگاه انتصابات صورت گرفت. (26-12-1402)

   

پربازدیدترین مطلب در زمینه:
دفتر ریاست و روابط عمومی

تسلیت درگذشت دانشجوی گرامی دانشگاه زنجان