خانه  :: اساتید  :: اخبار

حضور دکتر زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در دانشگاه زنجان
مقام عالی وزارت علوم، طی حضور در دانشگاه مادر استان آغاز ساخت خوابگاه دانشجویی متاهلین را کلنگ زنی نمودند



 

مقام عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری طی حضور در دانشگاه زنجان پس از ادای احترام به مقام شامخ شهدای گمنام مدفون در دانشگاه مادر استان آغاز ساخت خوابگاه دانشجویی متاهلین این دانشگاه را کلنگ زنی نمودند.

در مراسم کلنگ زنی خوابگاه دانشجویان متاهل دانشگاه زنجان افزود: با تاکیدات رهبر معظم انقلاب نسبت به افزایش جمعیت و تصویب قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده در مجلس شورای اسلامی، ساخت خوابگاه‌های دانشجویی متاهلین بر عهده دانشگاه‌ها گذاشته شده است.

وزیر علوم گفت: با توجه به قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده، این وظیفه بر عهده دانشگاه ‌ها گذاشته شده است که 10 درصد درآمد اختصاصی دانشگاه‌ ها و 10 درصد هم از تملک دارایی دانشگاه ها صرف ساخت خوابگاه متاهلین شود.

وی با تاکید بر اینکه، روسای دانشگاه ها نیز باید آرامش و آسایش دانشجویان متاهل را فراهم کنند، یادآورشد: دانشجویان بهخصوص درمقاطع تحصیلی ارشد و دکترا، در سن ازدواج قرار دارند که اگر شرایط حداقلی برای آنها فراهم شود تشکیل خانواده می دهند.

زلفی گل اظهار داشت: برای حضور با فراغ بال در آزمایشگاه ها و محل تحصیل، این دانشجویان نباید در ایام تحصیل دغدغه مسکن داشته باشند.

وی اقدام دانشگاه زنجان را در خصوص ساخت خوابگاه دانشجویی متاهلین ستودنی خواند و ابراز امیدواری کرد، به زودی شاهد افتتاح این خوابگاه و ساخت خوابگاه های دیگر متاهلی در کل کشور باشیم.

خوابگاه دانشجویی متاهلین دانشگاه زنجان در زمینی به مساحت ۵۵۰ مترمربع و زیربنای ۲ هزارو ۲۰۰ مترمربع با ۳۸ واحد چهل متری و پیش بینی اعتبار ۱۲ میلیون تومان برای هر مترمربع احداث خواهد شد.

سپس جهت بهره‌برداری مجدد خوابگاه برادران ورقائی با مدیریت دانشگاه زنجان و بازدید از اتاق‌های دانشجویان در این خوابگاه که پیش از این دست بخش خصوصی بود و بنا به دلیل عدم مدیریت مناسبت و تعالی رفاه و آسایس دانشجویان توسط دانشگاه خریداری و تملک گردیده  حضور یافتند.

وزیر علوم در ادامه بازدید خود از مجموعه ورزشی دانشگاه، مرکز بهداشت و درمان، تصفیه ‌خانه گرانولی و سایت تیراندازی اهداف پروازی دیدن نمودند همچنین شرکت ‌های فناور مستقر در مجمتع فناوری دانشگاه زنجان را مکان بعدی خود برای اطلاع از نحوه فعالیت آنها قرار دادند.

محمدعلی زلفی‌گل در بازدید از مجتمع فناوری دانشگاه زنجان و تولید چند محصول در این واحدها، با اشاره به ظرفیت بالای توسعه این محصولات در سطح کشوری، عنوان کرد: محصول ‌های دانش‌ بنیان ظرفیت بسیار مطلوبی برای توسعه و اشتغال ‌زایی در سطح استان دارد که باید حمایت‌ های لازم از تولید این محصولات انجام شود.

وی در بازدید از محل تولید فرآورده کشاورزی کود مایع توسط گروه فناور همارنگ مرکز رشد و نوآوری دانشگاه زنجان در راستای افزایش کیفیت و بهبود رنگ میوه و صیفی ‌جات، اظهار کرد: این کود تولیدی در صورتی که آزمایش‌ های لازم را در باغات استان به خوبی طی کند، پتانسیل بسیار خوبی برای تولید انبوه در سطح کشور دارد.

زلفی‌گل همچنین در بازدید از پروژه تولید شوینده محلول صنایع مسی که پاک‌ کننده اکسید این ظروف است، با اشاره به کاربرد زیاد این محصول در صنعت، بیان کرد: با توجه به اینکه در ترکیبات این محصول از مواد مضر صنعتی مانند کلر و سدیم استفاده نشده است، برای استفاده انسان، زیانی ندارد و در صورت حمایت می‌تواند بسیار پرکاربرد باشد.

مقام عالی وزارت پس از بازدید از این مجتمع قول مساعد برای صدور مجوز پردیس علم و فناوری مستقل برای دانشگاه زنجان و تسریع مجوز ماده 23 برای این پردیس را دادند.

دکتر زلفی گل در ادامه با حضور در مرکز نوآوری و فضای کار مشترک دانشگاه زنجان پس از احصای مشکلات شرکت ‌های مستقر در این مرکز و ارائه توضیحات لازم ضمن درخواست انتقال مکتوب خواسته های آنها، قول مساعدت لازم را برای تجهیز این مرکز و سرور و زیروکلاینت برای استفاده مطلوب دانشجویان به عمل آوردند.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری با شرکت در جلسه مسئولین دانشگاه زنجان که سالن شهید مجید شهریاری دانشگاه سبز ایران میزبان آن بود، نقطه نظرات و صحبت های حاضرین را شنید.

محمدعلی زلفی گل در حاشیه بازید از بخش های مختلف دانشگاه زنجان افزود: دلیل اصلی تغییر اقلیم در آموزش عالی نگاه داوطلبان به آینده شغلی رشته ها است و داوطلبان به جای آنکه رشته را بر مبنای علاقه ذاتی و توانمندی خود انتخاب کنند بر اساس آینده شغلی انتخاب می‌کنند.این وضعیت باعث شده است که یکسری از رشته ها در وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی پرطرفدار باشند و در سایر رشته ها تمایل زیادی برای انتخاب و تحصیل دانشجویان وجود نداشته باشد.

زلفی گل با بیان اینکه کاهش میزان داوطلبان در برخی رشته ها از جمله ریاضی فیزیک نشان‌دهنده این است که توزیع متوازن استعدادها را در کشور نداریم و در نتیجه شخصیت علمی کشور هارمونیک و متوازن نخواهد شد، اظهار داشت: برای رقم زدن شرایط بهتر و متناسب با منافع ملی، برنامه ریزی لازم انجام شده است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه بر اساس برنامه ریزی انجام شده، شیوه پذیرش دانشجویان توسعه می یابد، تصریح کرد: به عنوان مثال کسانیکه در رشته تجربی رتبه خوبی آورده اما رشته ‌های پرمتقاضی را نمی تواند انتخاب کنند، بر این مبنا می توانند در سایر زیر نظام های آموزشی انتخاب داشته باشند و افراد با استعداد در سایر رشته ها به طور متناسب توزیع می شوند که این امر نیازمند کار کارشناسی بیشتر است.

وی تاکید کرد: در آینده با مطالعات و استفاده از ظرفیت موسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی، راهکارهای مناسب و عملیاتی را برای برگرداندن اقلیم آموزشی به حالت متوازن و هارمونیک انجام و گام های موثری در این خصوص برداشته خواهد شد.

زلفی گل با بیان اینکه برای زمینه توسعه آموزش عالی در کشور پنج اولویت در نظر گرفته ایم، افزود:  "مرجعیت و دیپلماسی علمی، فناوری و نوآوری"، "نوآوری فرهنگی و فرهنگ نوآوری"، "آموزش، پژوهش و برونداد هدفمند،" "شاگرد، فناور و نوآورپروری" و "تولید خدمت، ثروت و سرمایه از دانش" محورهای توسعه آموزش عالی پیش بینی شده است که تلاش میکنیم از ظرفیت ها و پتانسیل های که درآموزش عالی، پژوهشی و پارک های علم و فناوری مراکز رشد وجود دارد نهایت استفاده را داشته باشیم.

وی همچنین با اشاره به بازیدهای مختلف انجام شده از مراکز دانشگاهی و دانشکده ها و سایت های مختلف دانشگاه زنجان گفت: پردیس دانشگاه زنجان شرایط بسیار خوبی را برای توسعه دارد و از طرفی دانشگاه زنجان می‌تواند از ظرفیت استثنائی هماهنگی مدیریت کلان استان با این دانشگاه نهایت استفاده را داشته باشد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به همراه رییس سازمان امور دانشجویان و مدیرکل روابط عمومی وزارت، روز دوشنبه وارد زنجان شد و مورد استقبال شماری از مسوولان استان قرار گرفت.

 

عکس ها را در آلبوم تصاویر دانشگاه مشاهده نمایید.

 

 

 

;
ارسال شده در مورخه: 20-04-1401

آخرين اخبار با موضوع: دفتر ریاست و روابط عمومی

دیدار و گفتگو با فرمانده سپاه استان زنجان

حضور هیات رئیسه دانشگاه زنجان در سپاه پاسداران انصارالمهدی استان زنجان (27-01-1403)

   

پیام نوروزی ریاست دانشگاه

فرا رسیدن سال نو، که می‌تواند آغازی برای موفقیت، کامیابی و بهترین‌ها باشد، بر شما مبارک باد. (28-12-1402)

   

انتصاب مدیران اداری و برخی از گروه های آموزشی دانشگاه

طی احکامی از سوی ریاست دانشگاه انتصابات صورت گرفت. (26-12-1402)

   

درگذشت استاد مهدی پناهی

تسلیت درگذشت استاد فقید مهدی پناهی عضو هیات علمی گروه علوم و مهندسی آب دانشکده کشاورزی دانشگاه زنجان (23-12-1402)

   

پربازدیدترین مطلب در زمینه:
دفتر ریاست و روابط عمومی

تسلیت درگذشت دانشجوی گرامی دانشگاه زنجان