خانه  :: اساتید  :: اخبار

وصیتنامه شهيد ابراهيم اصغری
همديگر را به تقوا، نظم، عفت و حجاب راهنمايی كنيد



 

از تجمل دست برداريد و بدانيد كه هيچكس چيزی از اين دنيا نمی برد. همه فانی هستند. به همديگر مهربان باشيد. همديگر را به تقوا، نظم، عفت وحجاب، راهنمايی كنيد.
 به گزارش نويد شاهد زنجان، شهيد ابراهيم اصغری دوم تير ۱۳۳۶ ، در روستای مزرعه ازشهرستان ماه نشان به دنيا آمد. پدرش محمد و مادرش سکينه نام داشت. دانشجوی دوره کارشناسی در رشته ادبيات فارسی بود. از سوی بسيج در جبهه حضور يافت. نوزدهم دی ۱۳۶۵ ، در شلمچه بر اثر اصابت ترکش به سر، شهيد شد. مدفن او در مزار پايين شهرستان زنجان واقع است.
وصيت نامه ی شهيد ابراهيم اصغري
بسم الله القاسم الجبارين
به نام آنكه هستي بخش جانها و هادي انسانهاست. ارحم الرحمين كه انبياء و اوليا و شهدا را اسوهی بشر قرار داد و به وسيله ی آنها، مشعل فروزان هدايت را بر افروخت. سلام برمهدي عجل الله، آنكه انتظارش اعتراضي است بر هر چه ظلم و جور و استكبار و بي عدالتي است.درود بر قلب تپنده ی ستمديدگان زمين، بت شكن عصر و ناجي دهر، امام امت، خميني كبيرو تحيت و تهنيت بيكران به شهدا و خانوادههاي گران قدرشان كه با مقاومت خود و صبرزينب گونه ایشان، اميد دشمنان را تبديل به يأس كردند.من، سرباز حقير امام زمان، ابراهيم اصغري، با آگاهي كامل اين راه را كه ثمره ی هزاران
گل نورسته ای پرپر شدهی انقلاب اسلامي است، انتخاب كرده ام و ميدانم كه اين راه سختي وشكنجه و معلوليت و شهادت و اسارت دارد. من از صلب مرداني متولد شده ام كه قرنها ميگفتند: حسين جان، اگر در كربلا بوديم، نميگذاشتيم دست نامحرمان به خيام اطفال مظلومت برسد و من هم در ادامه ی راه آنها به لبيك گويان پيوسته ام. اگر چه دير بيدار شده ام، اگر چه براي يافتن آب حيات به خيلي درها كوبيده ام. سرانجام آن دري را كه بايد اول ميزدم يافتم واكنون هرگز اين آستانه را رها نخواهم كرد.امت مقاوم اسلام، بدانيد و آگاه باشيد كه اگر همگي حول محور رهبري واحد اسلامي، جمع شويد، هيچ قدرتي نمي تواند در بنيان مرصوصتان رخنه نمايد. با اسلحه ي ايمان و اتكا به حبل الله المتين دست منافقين، دورويان، آنهايي كه چوب لاي چرخ انقلاب ميگذارند و آنهايي كه حرمين شرفين و عتبات عاليات و قدس عزيز را غصب كرده اند و بر فراز ويرانه هاي ديرياسين، كفر قاسم، صبرا و شتيلا و هويزه و خرمشهر و قصر شيرين عربده كشي ميكنند و سند اسارت امت اسلام را امضا مينمايند، قطع بنماييد و به عصرها و نسلها بفهمانيد كه ما وارثان خون سيدالشهدا و ياران باوفايش هستيم. هر چند در كربلا نبودهايم، هر روزمان را عاشورا و هر زمين مان را كربلا كردهايم و در اين محرمها هيچ چيزي غير از منافع اسلام برايمان ارزش ندارد.و اماما، كاش ميشد در عشق تو هزاران بار ميكشتندم؛ قطعه قطعه ام ميكردند و تكه هاي تنم را ميسوزاندند و خاكسترم را به باد ميدادند و باز زنده ميشدم و باز...خميني جان، جان جانانم، روح و روانم، مگر نعمتي بالاتر از وجود سرا پا مهربانيت هست؟بگو تا همه از پير و جوان و مرد و زن كفنپوش شويم كه غسل شهادت را تو يادمان داده اي.از آبهاي اقيانوس عشقت بگيريم و زمين را بر مهدي عجل الله فرشي گلگون تدارك ببينيم.آمديم تا جان ببازيم دست چيست مرد كه از سيلي بترسد مرد نيست و اما پدرجان و مادرجان كه قدر تمام دنيا دوستتان دارم و هيچ گاه چهره هاي مهربان وخداييتان از نظرم محو نمي شود. من فرزند خوبي براي شما نبودم و نتوانستم در پيري عصاي دستتان باشم ولي يادتان باشد كه شما مرا اين گونه در دامان پرمعنويت خود پرورش داديد.شما سيدالشهدا علیه السلام را براي من اولين بار شناسانديد. در مرگ من ناراحت نباشيد اگر گريه ميكنيد براي علي اكبر حسين علیه السلام گريه كنيد. من خيلي به روضهی سيدالشهدا و يارانش علاقه دارم؛ مجلس روضه را فراموش نكنيد. ما با همين مجالس زنده هستيم. اسوهي مقاومت و صبر باشيد. آنچنان كه صبراز دست شما به تنگ آيد. كاري نكنيد كه خداي نخواسته دشمن اسلام شاد شود. چون كوهي استوار، از جاي نجنبيد؛ انشاءا... ديدارمان درجوار سيدالشهداعلیه السلام.خواهرانم، اسوهی تقوا و عفت و حجاب باشيد من دوست ندارم در مرگم شيون و زاري كنيد. بلكه راه ما و شهيدان را به فرزندانتان بياموزيد،از تجمل دست برداريد و بدانيد كه هيچ كس چيزي از اين دنيا نمي برد. همه فاني هستند. به همديگر مهربان باشيد. همديگر را به تقوا، نظم، عفت و حجاب، راهنمايي كنيد. از خانواده هاي ضد انقلاب دوري كنيد و با آنها معاشرت ننماييد. آنها را طرد كنيد شايد از اعمال زشت پشيمان شوند.
و اما دوستانم، نميدانم برايتان چگونه بوده ام؟ ولي هميشه دوستتان داشته ام.و اما برادرم، عباس ، ميداني كه مهرت در دلم مالامال است. بعد از من پدر و مادرم را فراموش نكن. آنها مرا در تو خواهند جست. به آنها دلداري بده. خداوند به شما جزاي خير دهد. اين زيباترين لحظه ی زندگي من است زيرا پنج ساعت مانده است كه يا به معشوقم بپيوندم و يا حسرت عاشقان را بخورم. در پايان از همه حلاليت ميخواهم. زشتيها و بديها را به بزرگي خود و به خاطر شهدا ببخشيد. خدايا خدايا تا انقلاب مهدي حتي كنار مهدي خميني رانگهدار.
بندهی حقير، ابراهيم اصغري


ارسال شده در مورخه: 13-02-1402

آخرين اخبار با موضوع: امور دانشجویان شاهد و ایثارگر

حمله موشکی دلاور مردان سپاه

ایران شنبه شب به وقت محلی ده‌ها پهپاد و موشک را به سمت اسرائیل پرتاب کرد (26-01-1403)

   

شهید روح تاریخ و گواه انسانیت است

شهادت زیباترین و اصلی‌ترین گذرگاه رسیدن به معبود است (14-01-1403)

   

انتخابات را متعلق بخود بدانید

شرکت در انتخابات، یک عمل صالح است؛ (09-12-1402)

   

سپاس از خانواده شهید موسوی بابایی و جانباز دکتر سلیمی

خانواده شهدا ولی نعمت ما هستند و ما خود را مدیون ایثار، صبر و استقامت خانواده شهدا وایثارگران می‌دانیم.سپاس (25-11-1402)

   

پربازدیدترین مطلب در زمینه:
امور دانشجویان شاهد و ایثارگر

طرح سپاس