خانه  :: اساتید  :: اخبار

تمدن با قانون‌پذیری و قانون‌گرائی شروع میشود
حضور نماینده وزیر علوم و مدیرکل دفتر هماهنگی هیأت های رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان و انتظامی اعضای هیأت علمی



 

حضور دکتر سیدابراهیم حسینی نماینده وزیر علوم و مدیرکل دفتر هماهنگی هیأت های رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان و انتظامی اعضای هیأت علمی در دانشگاه زنجان

دکتر حسینی صبحگاه دوشنبه 13 آذرماه 1402  با حضور در میان اعضای هیات رئیسه دانشگاه زنجان اولین جلسه خود را در دانشگاه سبز ایران برگزار نمود. نماینده وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در این جلسه، قانون و قانون پذیری را لازمه اصلی پیشرفت و تعالی دانست و افزود: در همه جا قانون‌گرائی را باید تبلیغ کرده و به یک فرهنگ تبدیل کنیم. اگر میخواهیم کشوری متمدن داشته باشیم لاجرم باید قانون پذیر باشیم. بطور کلی تمدن با قانون پذیری و قانون گرائی شروع می شود، که این مهم مراحل مختلفی دارد و باید همگان به آن توجه داشته باشیم.

موضوع بعدی اخلاق می باشد که هم اساتید هم دانشجویان و کارکنان ملزم به رعایت آن هستیم. رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران بسیار هوشمندانه در بیانیه دوم انقلاب 7 راهبردی را که فرمودند بعد از راهبرد اول که به علم و فناوری پرداخته، اخلاق، معنویات و ایمان را تاکید نمودند که اگر این نباشد جامعه سقوط خواهد کرد. حسینی با بیان اینکه داستایوفسکی نویسنده روسی می‌گوید : " اگر خدا نباشد همه چیز مباح است " تلاش دشمن را برای از بین بردن ایمان و اخلاق در کشور عزیزمان دانست و گفت ما همه برای خود حقوق و تکالیفی داریم، این نمی شود که فقط مطالبه حق کنیم و خود هیچ حرکتی در راستای انجام تکلیف خود نداشته باشیم. متاسفانه در سال گذشته برخی این مهم را در دانشگاه‌ها رعایت نکردند باید توجه کنیم که دفاع از قانون اساسی تکلیف است، احترام به قانون و اطاعت از آن وظیفه همگانی است. بله حکمرانی باید طوری باشد که همه حرف‌های خود را بزنند و مطمئن باشند که هیچ مشکلی پیش نمی‌آید ولی این هم در همه جای دنیا برای خود ضوابطی دارد که باید مراقبت کرد از آن ضوابط عدول نشود.

در ادامه دکتر سلمان‌زاده یکی از مدیران این هیات در وزارت علوم، ماهیت هیات‌های رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان و انتظامی اعضای هیأت علمی را تربیتی و انضباطی شمرد و گفت به هیچ وجه هدف ما مچ گیری و غرض‌ورزی نیست و زیست هیات‌ها کلا بر مباحث اخلاقی و تربیتی استوار هست.

دکتر حسینی و دکتر سلمان‌زاده در ادامه ضمن ایراد برخی نکات سازمانی، به تبادل نظر با اعضای هیات رئیسه دانشگاه پرداختند.

گفتنی است طی این بازدید، جلسه دیگری با اعضای هیأت های رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان و انتظامی اعضای هیأت علمی دانشگاه زنجان و دیدار با دانشگاهیان به همراه پرسش و پاسخ در سفر نماینده وزیر به دانشگاه زنجان  برنامه‌ریزی گردیده است.

;
ارسال شده در مورخه: 13-09-1402

آخرين اخبار با موضوع: دفتر ریاست و روابط عمومی

زنجان میزبان کنفرانس بین المللی برق

زنجان آماده میزبانی از مهمانان بیست و هشتمین کنفرانس بین المللی شبکه های توزیع برق (09-02-1403)

   

حضور دانشگاه زنجان در نشست همکاری علمی دانشگاههای ایران با حوزه بریکس

با حضور دانشگاه زنجان، اولین نشست همکاری علمی دانشگاه‌های ایران با کشورهای حوزه بریکس برگزار شد. (04-02-1403)

   

دیدار و گفتگو با فرمانده سپاه استان زنجان

حضور هیات رئیسه دانشگاه زنجان در سپاه پاسداران انصارالمهدی استان زنجان (27-01-1403)

   

پیام نوروزی ریاست دانشگاه

فرا رسیدن سال نو، که می‌تواند آغازی برای موفقیت، کامیابی و بهترین‌ها باشد، بر شما مبارک باد. (28-12-1402)

   

پربازدیدترین مطلب در زمینه:
دفتر ریاست و روابط عمومی

تسلیت درگذشت دانشجوی گرامی دانشگاه زنجان