خانه  :: اساتید  :: اخبار

درخشش نام 6 استاد دانشگاه زنجان در ISC
پژوهشگران پر استناد پایگاه (ISC): بر اساس نشریات ایرانی حوزه‌های علوم انسانی، علوم اجتماعی، هنر و معماری



توجه به مسئله ضرورت تحول در علوم، بهویژه علوم انسانی از مهمترین و ارزشمندترین دستاوردهایی است که انقلاب اسلامی ایران برای جهان اسلام به ارمغان آورد.

موسسه استناد ی و پایش علم و فناوری جهان اسلام(ISC)، از سال گذشته با اتکاء به منابع اطلاعاتی و پایگاههای داده خود اقدام به شناسایی پژوهشگران پر استناد علوم انسانی، علوم اجتماعی، هنر و معماری می‌نماید که در این گزارش، پژوهشگران پر استناد در بازه زمانی10 ساله(1400-1391) معر فی شده‌اند.

این تحلیل با شناسایی فهرستی از پراستنادترین نویسندگان در هر حوزه با استفاده از روشهای نرم افزاری آغاز می شود. در مرحله بعد، ابهام زدایی و یکدست سازی این فهرست که منجر به شناسایی افراد متعدد با نام یکسان یا افرادی یکسان با نامهای متنوع میشود انجام می پذیرد. پژوهشگران در هر حوزه بر حسب تعداد استنادهایی که دریافت کرده‌اند مرتب‌سازی و سپس پژوهشگران پر استناد بر اساس حدود آستانه استنادی به عنوان پژوهشگران پراستناد گستره علوم انسانی، علوم اجتماعی ، هنر و معماری در نظر گرفته میشوند. معیار انتخاب پژوهشگران در این فهرست، تعداد استنادهای صورت گرفته به تولیدات علمی آنها است.

تعداد 424 نفر پژوهشگر پراستناد در گستره علوم انسانی، علوم اجتماعی، هنر و معماری شناسایی و در 16 حوزه‌ی موضوعی علوم انسانی، علوم اجتماع ی، هنر و معماری دسته بند ی شدند. در گزارش پیشین موسسه (ISC) تعداد 333 پژوهشگربه عنوان پژوهشگر پر استناد این حوزه معرفی شده بودند که در سال جاری شاهد رشد 27 درصدی پژوهشگران هستیم.

بر همین اساس از دانشگاه زنجان نفر در حوزه های علوم جغرافیایی، علوم اجتماعی و فلسفه به شرح: دکتر محسن احدنژاد در حوزه علوم جغرافیائی، دکتر بهروز محمدی یگانه، دکتر مهدی چراغی، دکتر حسین فراهانی، دکتر جمشید عینالی در حوزه علوم اجتماعی و دکتر حسین اترک در حوزه فلسه حائز رتبه شده اند.

روابط عمومی دانشگاه زنجان این موفقیت را به اساتید فوق‌الذکر و خانواده بزرگ دانشگاه زنجان تبریک عرض نموده و از درگاه ایزد منان توفیقات روزافزون را برای ایشان مسئلت می نماید.

;
ارسال شده در مورخه: 03-10-1402

آخرين اخبار با موضوع: دفتر ریاست و روابط عمومی

حضور دانشگاه زنجان در نشست همکاری علمی دانشگاههای ایران با حوزه بریکس

با حضور دانشگاه زنجان، اولین نشست همکاری علمی دانشگاه‌های ایران با کشورهای حوزه بریکس برگزار شد. (04-02-1403)

   

دیدار و گفتگو با فرمانده سپاه استان زنجان

حضور هیات رئیسه دانشگاه زنجان در سپاه پاسداران انصارالمهدی استان زنجان (27-01-1403)

   

پیام نوروزی ریاست دانشگاه

فرا رسیدن سال نو، که می‌تواند آغازی برای موفقیت، کامیابی و بهترین‌ها باشد، بر شما مبارک باد. (28-12-1402)

   

انتصاب مدیران اداری و برخی از گروه های آموزشی دانشگاه

طی احکامی از سوی ریاست دانشگاه انتصابات صورت گرفت. (26-12-1402)

   

پربازدیدترین مطلب در زمینه:
دفتر ریاست و روابط عمومی

تسلیت درگذشت دانشجوی گرامی دانشگاه زنجان