خانه  :: اساتید  :: اخبار

ارتقاء وضعیت بازیگران زیست‌بوم صنایع خلاق/پیگیری تشکیل آزمایشگاه ...
.



صنایع فرهنگی و خلاق از بخش‌های جدایی‌ناپذیر جوامع بشری هستند. سینما، انیمیشن، اسباب‌بازی و بازی‌های رایانه‌ای، نشر کتاب و مجله تنها بخشی از صنعت وسیعی هستند که ما آن را با عنوان صنایع خلاق می‌شناسیم. به دلیل گستردگی و اهمیت این صنعت، یکی از ستادهای معاونت‌ علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری به فناوری‌های فرهنگی و نرم اختصاص یافته است؛ حال با مروری اجمالی به برخی از دستاورد‌های یک سال اخیر این ستاد می‌پردازیم.

به گزارش خبرنگار مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری، ستاد فناوری‏‌های فرهنگی و نرم معاونت علمی در سال ۱۴۰۲ اقدامات متنوعی از جمله بازبینی و کارشناسی پروژه‌های ارتقاء تاب‌آوری ملی و رقابت‌پذیری بین‌المللی، بررسی و نظرسنجی از دستگاه‌های اجرایی مرتبط و طراحی ساختار اولویت‌دهی برای حوزه‌های ۱۹گانه سند ملی توسعه فناوری‌های فرهنگی و نرم و برنامه‌ریزی و تدوین پیش‌نویس اجرای ۶۰ اقدام راهبردی مورد تاکید سند و همچنین تشکیل و فعال سازی کارگروه‎های تخصصی به عنوان هسته‎های اندیشه ورزی ستاد براساس برنامه ها و خوشه های ذیل سند ملی و نیز برنامه ریزی برای تقویت توسعه صادراتی صنایع خلاق را انجام داده است. همچنین، با دانشگاه‌ها و مراکز فرهنگی مختلفی موافقت‌نامه‌های متعددی امضا و رویدادهایی را برگزار کرده است.

مسعود حسنلو، دبیر ستاد فناوری‏‌های فرهنگی و نرم با بیان اینکه این ستاد در راستای گفتمان‌سازی و ترویج زیست‌بوم خلاق و نوآوری، ... ادامه خبر


ارسال شده در مورخه: 27-01-1403

آخرين اخبار با موضوع: مرکز رشد

رویداد پایانی مسابقه دانشجویی دلفین برگزار شد

مسابقه دانشجویی دلفین در راستای توسعه ارتباطات دانشگاه زنجان با صنایع، با ابتکار شرکت صنایع غذایی دلفین و مرکز (15-12-1402)

   

مرکز نوآوری و فضای کار مشترک دانشگاه زنجان افتتاح شد

افتتاح مرکز نوآوری و فضای کار مشترک دانشگاه زنجان توسط معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور (29-11-1402)

   

پربازدیدترین مطلب در زمینه:
مرکز رشد

فراخوان پذیرش مرکز نوآوری و فضای کارمشترک دانشگاه زنجان