خانه  :: اساتید  :: اخبار

نشست تخصصی زیست فناوری
با حضور نمایندگان محترم ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری



نشست تخصصی مشترک زیست فناوری با حضور نمایندگان محترم ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و اعضاء محترم هیئت علمی دست اندرکاران زیست فناوری دانشگاه زنجان در تاریخ ششم مهرماه 98 در سالن شهریاری برگزار گردید.

جلسه با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید آغاز شد و در ابتدا آقای دکتر جمال داودی معاون محترم پژوهش و فناوری ضمن خیر مقدم و خوش آمدگویی به مهمانان، هدف از برگزاری این جلسه را بررسی اولویت های پژوهشی دانشگاه در سه محور 1- تولید آنزیم های صنعتی، 2- کشاورزی مولکولی و 3- زیست پالایی آب و خاک اعلام نمودند. در این راستا تشکیل و فعالیت کمیته تخصصی زیست فناوری دانشگاه را اطلاع رسانی کردند. در ادامه اطلاعاتی در خصوص دانشگاه زنجان خدمت میهمانان گرامی عرض نموده و بر وجود پتانسیل های خوب در فناوری های زیستی و امکان برگزاری دوره های تخصصی چون دوره های پسادکتری تأکید کردند.

سپس همکاران محترم دانشگاه و به نمایندگی، آقایان دکتر جعفریان (دانشیار گروه زیست شناسی)، دکتر فتوت (دانشیار گروه زراعت و اصلاح نباتات) و دکتر ثانی خانی (استادیار گروه باغبانی) به ترتیب در سه اولویت زیست فناوری یاد شده اطلاعاتی مبسوطی را ارائه کردند.

در ادامه، جناب آقای دکتر حمیدرضا طهوری رئیس محترم گروه پژوهش، زیرساخت و توسعه زیست فناوری ضمن تسلیت ایام سوگواری ابا عبدالله حسین و گرامیداشت هفته دفاع مقدس در راستای سه اولویت اعلام شده  دانشگاه به مأموریت گرا شدن دانشگاه ها و فعالیت تخصصی در زمینه های زیست فناوری تاکید نمودند. ایشان اضافه کردند که  در درختواره زیست فناوری کشور بر محورهای اصلی و بر اساس پتانسیل های دانشگاه ها و زیر ساخت های موجود توجه می گردد، و همینطور، بر تقسیم کار در سطح ملی و در بین دانشگاهها و موسسات پژوهشی اشاره نمودند. ایشان با ارائه آماری از فعالیت های زیست فناوری کشور بیان داشتند که بیشتر دانشگاههای وابسته به وزارت عتف و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی توافق نامه خود با ستاد را نهایی نموده اند و امید است به زود توافق نامه همکاری با  دانشگاه زنجان نیز به امضا برسد.

در ادامه جلسه، جناب آقای دکتر امیدی نیا، عضو محترم گروه پژوهش، زیرساخت و توسعه زیست فناوری ستاد زیست فناوری،  صحبت های خود را با اشاره به نقش کلیدی استانداری ها و همکاری نزدیک صنعت با دانشگاه ها آغاز نمودند. ایشان به  تلاش همکاران هیئت علمی بر تجاری سازی پژوهش های زیست فناوری تاکید کردند.

همچنین جناب آقای دکتر ناخدا، از اعضاء دیگر گروه پژوهش، زیرساخت و توسعه زیست فناوری ستاد، به ارتباط خوب پژوهشگاه بیوتکنولوژی با دانشگاه زنجان اشاره کردند و فرمودند که اولویت هایی اعلام شده با بحث کلان کشور همخوانی دارد و می تواند به عنوان یک فرصت مورد استفاده قرار گیرد.

در انتهای جلسه برخی از موضوعات توسط همکاران دانشگاهی و موانع موجود در همکاری با ستاد  مطرح گردید و مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

این برنامه، با بازدید اعضا محترم  ستاد توسعه زیست فناوری از پژوهشکده زیست فناوری دانشگاه به پایان رسید.


ارسال شده در مورخه: 10-07-1398

آخرين اخبار با موضوع: معاونت پژوهشی

دفتر فناوری و ارتباط با جامعه دانشگاه زنجان برگزار می کند

کارگاه مهارت شغلی: چگونه در مصاحبه شغلی موفق شویم؟ (02-02-1403)

   

کسب رتبه ج

برای نشریه "زیست فناوری گیاهان دارویی" (27-12-1402)

   

فرصت مطالعاتی آقای دکتر فرجمند

بعنوان فرصت مطالعاتی برتر دانشگاه زنجان (21-12-1402)

   

تقدیر از اعضای هیات علمی برتر

در همکاری با جامعه و صنعت در دانشگاه زنجان (12-12-1402)

   

پربازدیدترین مطلب در زمینه:
معاونت پژوهشی

محققان دانشگاه زنجان در بین دانشمندان