view:11629 Last Update: 2023-9-19
Abazar Cheraghi
بررسی تأثیر برنامه فلسفه برای کودکان (p4c) در کاهش خشم صفات در کلاس اول دانش آموزان پسر دبیرستانی در تهران است. Earnings Manipulation and Prior Period Adjustment on Tax Aggressiveness. J. Educ. Manage. Stud., 4(1):01-05
|
هدف از مطالعه حاضر بررسی تأثیر برنامه فلسفه برای کودکان (p4c) در کاهش خشم صفات در کلاس اول دانش آموزان پسر دبیرستانی در تهران است. این تحقیق به روش نیمه تجربی و با استفاده از طرح تحقیق آزمون مقدماتی و نهایی با گروه کنترل و بدون استفاده از انتخاب تصادفی انجام شد. جامعه آماری این تحقیق کلیه دانش آموزان کلاس اول دبیرستان پسرانه شهر تهران در سال تحصیلی 93-1392 بودند که از بین آنها 60 نفر به عنوان نمونه چند مرحله ای خوشه ای انتخاب شدند (30 نفر گروه کنترل و 30 نفر) گروه آزمایشی). پس از برگزاری دوره آموزشی مورد نظر ، برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه ابراز احساسات اسپیلبرگر و ویژگی های شخصیت خشم (STAXI-2) و روش تحلیل کوواریانس برای تجزیه و تحلیل داده ها استفاده شد. به طور کلی ، یافته های این تحقیق روایی و پایایی برنامه فلسفه برای کودکان در کاهش صفات عصبانیت نوجوانان و دو م componentsلفه آن ، یعنی خلق و خوی عصبانی و واکنش خشن را تأیید کرد. |