خانه  :: اساتید  :: اخبار

رتبه بندی
دانشگاه زنجان



طبق اعلام دکتر سید احمد فاضل‌زاده، رئیس مؤسسه استنادی علوم و پایش علم و فناوری  (ISC)، جدیدترین رتبه‌بندی و ارزیابی 110 دانشگاه کشور در گروه رتبه بندی مؤسسه استنادی علوم و پایش علم و فناوری (ISC) انجام گرفت. طبق نتایج اعلام شده، دانشگاه زنجان حائز رتبه مطلق 26 بین 74 دانشگاه جامع کشور شده است.

اطلاعات مورد نیاز به منظور رتبه‌بندی دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی از سه طریق جمع‌آوری شده است: اطلاعات پژوهشی که جمع‌آوری آن بر عهده گروه رتبه‌بندی ISC است، خوداظهاری دانشگاه‌ها که از طریق تکمیل پرسشنامه الکترونیکی رتبه‌بندی توسط رابطین در دانشگاه‌ها به دست می ‌آید و نیز برخی اطلاعات آموزشی که از طریق وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یا سازمان‌های زیر مجموعه در اختیار گروه رتبه‌بندی قرار داده می‌شود.   

در این رتبه‌بندی، معیار‌های کلی در ارزیابی و رتبه‌ بندی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی در ۶ حوزه آموزش (با وزن ۳۰ درصد)، پژوهش (با وزن ۲۵ درصد)، فناوری و نوآوری (با وزن ۲۰ درصد)، بین‌المللی‌سازی (با وزن ۱۰ درصد)، اثرگذاری اقتصادی (با وزن ۱۰ درصد) و خدمات اجتماعی، زیر ساخت و تسهیلات (با وزن ۵ درصد) است. رتبه دانشگاه زنجان بین دانشگاه های جامع ایران در زیربخش های یاد شده به ترتیب 25، 21، 27، 36، 22، 39 است. جهت دسترسی به جزئیات روش شناسی و امتیازدهی این رتبه بندی به لینک مراجعه شود


ارسال شده در مورخه: 23-08-1401

آخرين اخبار با موضوع: معاونت پژوهشی

دفتر فناوری و ارتباط با جامعه دانشگاه زنجان برگزار می کند

کارگاه مهارت شغلی: چگونه در مصاحبه شغلی موفق شویم؟ (02-02-1403)

   

کسب رتبه ج

برای نشریه "زیست فناوری گیاهان دارویی" (27-12-1402)

   

فرصت مطالعاتی آقای دکتر فرجمند

بعنوان فرصت مطالعاتی برتر دانشگاه زنجان (21-12-1402)

   

تقدیر از اعضای هیات علمی برتر

در همکاری با جامعه و صنعت در دانشگاه زنجان (12-12-1402)

   

پربازدیدترین مطلب در زمینه:
معاونت پژوهشی

محققان دانشگاه زنجان در بین دانشمندان