خانه :: اساتید :: اخبار

بازدید:17801   بروزرسانی: 21-10-1399

Mohammad Imani barandagh

کاوس روحی   برندق محمد ايماني امیر  محمدی توحید مشیری
گلوگاه ها(توری محدودیت) و عوامل موثر بر تولید علوم انسانی اسلامی
چکيده


ین تحقیق به منظور شناسایی گلوگاهها، حلقهها وعناصر مهم تولید علوم انسانی اسلامی و معرفی آنها به صاحبنظران سامان یافته است. روش: این تحقیق از نوع آماري و میدانی و جامعۀ آماري آن اساتید و دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد مرتبط با رشتههاي علوم انسانی دانشگاه ارومیه و دانشگاه تبریز است. اندازهگیري متغیرها در این تحقیق با مقیاس لیکرت و به صورت پرسشنامه (آلفاي کرونباخ 98 درصد) انجام گرفته است. یافتهها: ضعیفترین حلقهها در مسیر حرکت به طرف علوم انسانی اسلامی، سطح راهنمایی و حلقۀ ضعیف دیگر، سطح دبیرستان است. همچنین با توجه به یافتههاي تحقیق، برخی از عناصراز اهمیت بالایی برخوردار بوده و در سطح 95 درصد اطمینان، معنادار بوده، به تقویت بیشتر نیازمندند. نتیجهگیري: نتایج حاصل از این تحقیق نشان داد که گام نخست براي اسلامی کردن علوم انسانی، اسلامیسازي همهجانبۀ پایههاي نخست آموزش، به ویژه در مقطع راهنمایی و دبیرستان است.