خانه :: اساتید :: اخبار
شهید نوروزعلی دویران
اگر مردم اشتباهی ببیند به حساب اسلام خواهند گذاشت



شهید نوروزعلی دویران در وصیتنامه خود خطاب به مسئولان می گوید: مسئولين امر مسئوليتتان خيلى سنگين است. خداى ناكرده اگر مردم در امورتان اشتباهى ببينند به حساب اسلام خواهند گذاشت.

شهید نوروزعلی دویران یکم فروردین ۱۳۴۰‏، در روستای آقبلاغ انگوران از توابع شهرستان ماهنشان به دنیا آمد. پدرش علی محمد و مادرش باغداگل نام داشت. کارگر معدن بود. ازدواج کرد و صاحب یک دختر شد. به عنوان سرباز ارتش در جبهه حضور یافت. او در عملیات بیت المقدس حضور داشت و یازدهم اردیبهشت ۱۳۶۱‏، در خرمشهر بر اثر اصابت ترکش گلوله توپ و سوختگی شدید به شهادت رسید. مزار او در زادگاهش قرار دارد. برادرش موسی نیز به شهادت رسیده است.

 

وصيتنامه شهید نوروزعلی دویران

 

(بسمه تعالى)

 

عرض سلام و درود بر رهبر جمهورى اسلامى و بنيانگذار انقلاب اسلامى كه ما را از اسارت طاغوت رهانيد. مى خواهم، بگويم برادران و خواهران حزب الله شما مبادا اهل كوفه باشيد و امام را تنها بگذاريد. نيايد روزى كه مصلحتهاى شخصى بر اهدافتان چيره گردد. تقوا - تقوا ـ تقوا ـ را فراموش ننماييد. مى خواهم با اين قلم ناچيز خود بگويم:

 

**مسئولين امر مسئوليتتان خيلى سنگين است. خداى ناكرده اگر در امورتان اشتباهى مردم ببينند به حساب اسلام خواهند گذاشت.

 

**برادران عزيز پاسدارم! فراموش ننماييد كه شما پاسدار اسلاميد و دشمنانتان خيلى زيادند. از كاه كوه مى سازند. لذا در اعمالتان، برخوردهايتان دقت بيشترى به عمل آوريد. برادران! مبادا بر شما كه در اين موقعيت حساس مملكت احتكار، گرانفروشى و ... از شما ديده بشود كه جواب خدا را دادن خيلى مشكل است.

 

**برادران ادارات و كارمندان عزيز دولت! نكند، خداى ناكرده در كارهايتان سستى و برخوردتان با مردم خصوصا برادران عزيز روستايى طور ديگرى باشد. بدانيد كه اين برخوردها و اعمالتان را به حساب دولت جمهورى اسلامى مى گذارند.

 

**برادران عزيز دانش آموز و اى نونهالان جمهورى اسلامى! شماها گردانندگان آينده مملكت هستيد و كشور ما اكنون به متخصص احتياج دارد به كتابهاى درسى همچون نگاه كنيد و هدف مدرك نباشد، بلكه بخوانيد تا ياد بگيريد و در آينده انشاءالله از هيچ لحاظ نيازى به خارج نداشته باشيم. سعى و دقتتان اين باشد كه تخصص هايتان همراه با مكتب باشد.


ارسال شده در مورخه: 03-03-1402