بروزرسانی: 14-9-1402
معرفی مدیریت برنامه و بودجه
دوره مدیریت
|
91.07.23- ادامه دارد
|
دکتر مصطفی دین محمدی
|
وظایف
مدیریت برنامه ، بودجه و توسعه مدیریت
- انجام كليه امورمربوط به تهيه و تدوين بودجه دانشگاه.
- برنامهریزی، تنظیم فعالیتها و پیشنهاد بودجه سالیانه مطابق با اولویتهای دانشگاه.
- همكاري با مديران و روساي واحدها در امر تهيه و تنظيم بودجه .
- جمع آوري بودجه هاي پيشنهادي توسط واحدهاي مختلف و بررسي برنامه ها و اعتبارات مورد پيشنهاد.
- تلفيق و تنظيم بودجه هاي پيشنهاد شده در قالب هدفها و خط مشي كلي دانشگاه .
- نظارت بر نحوه مصرف اعتبارات و سنجش ميزان پيشرفت عمليات در هريك از واحدها .
- دفاع از بودجه پيشنهاد شده در مراجع رسيدگي.
- مشارکت در تصمیم گیری های دارای بار مالی و بودجه ای.
- ابلاغ بودجه مصوب به هريك از واحدها و تخصيص اعتبارات مصوب در دورههاي سه ماهه به واحدهاي دانشگاه.
- نگهداري حساب و دفاتر اعتبارات بودجه اي برحسب فعاليت و برنامه هاي اجرائي دانشگاه و نظارت بر اجراي بودجه واحدها.
- بررسي و مبادله بودجه تفصیلی اعتبارات هزينه اي و تملك دارائيهاي سرمايه اي با وزارت متبوع.
- بررسی و مبادله موافقت نامه های مربوط به فعالیتهای عمرانی با معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور.
- مطالعه و بررسي مداوم وظايف سازماني دانشگاه و واحدها و چگونگي گردش كار در آنها با توجه به برنامه توسعه دانشگاه .
- انجام بررسي هاي سازماني به منظور برنامه ريزي و برآورد نيروي انساني مورد نياز دانشگاه.
- مطالعه و بررسي مستمر در سازمان و وظايف واحدهاي تابعه به منظور برنامه ريزي و تفكيك و تقسيم صحيح وظايف بين واحدها و جلوگيري از تكرار و تداخل وظايف دانشگاه.
- تهيه و تنظيم نمودار سازماني (تشكيلاتي) و تهيه و تنظيم پستهاي سازماني متناسب با وظايف و مسئوليتهاي واحدهاي تابعه دانشگاه با همكاري واحدهاي ذي ربط .
- مطالعه و بررسي در خصوص تهيه و تنظيم شرح وظايف واحدها و همچنين شرح وظايف پستهاي سازماني دانشگاه و ابلاغ آنها به واحدها پس از تصويب توسط هيات امنا .
- بررسي پيشنهادات واحدها در مورد تغيير و اصلاح پستهاي سازماني و شرح وظايف و تهيه گزارشات لازم و انجام اقدامات ضروري جهت رفع مشكلات سازماني آنها .
- انجام طرحهاي مطالعاتي مربوط به اصلاح ساختار و تشكيلات سازماني.
- تهيه و تنظيم آمارهاي لازم درباره فعاليتها ، نيرو ها و عوامل موجود در دانشگاه و واحدهاي تابعه (پرسنلي و بودجه) ، به منظور اعمال نظر صحيح ومنطقي در مديريت دانشگاه .
- شركت فعال در شوراها ، كميته ها و اظهار نظر پيرامون مسائل مربوط .
- برنامه ريزي براي بهبود مستمر مديريت و افزايش بهره وري در فرايند آموزش، تحقيق و فناوري با عنايت به شايسته سالاري ، ابتكار ، خلاقيت و افزايش مشاركت و انعطاف سازماني.
- برنامه ريزي و نظارت بر طراحي ، بهينه سازي و انطباق نظامهاي مديريتي متناسب و مورد نياز جهت اجراي برنامه هاي توسعه آموزش عالي .
- انجام طرحهاي مطالعاتي مربوط به اصلاح ساختار و تشكيلات سازماني ،ساختار نيروي انساني، فرهنگ سازماني،سيستمها و روشهاي مورد عمل در دانشگاه .
- انجام طرحهاي مطالعاتي براي تعيين اقدامات لازم در مورد اصلاح مقررات و آیین نامه هاي داخلي دانشگاه با هدف ساده سازي و هماهنگ ساختن آنها .
- برنامه ريزي و نظارت در زمينه بررسي سيستمها،روشها و رويه هاي مورد عمل در دانشگاه و انجام اقدامات لازم در جهت اصلاح و بهبود آنها با هدف افزايش رضايتمندي كاركنان و ارباب رجوع ، تسهيل در انجام كارها و انطباق با نيازهاي جديد
- پشتيباني، هدايت و نظارت برفعاليتهاي بهره وري و تحول اداري دانشگاه .
- برنامه ريزي جهت اجراي مصوبات شوراها و كميسيون بهره وري و تحول اداري دانشگاه .
- تهيه و تنظيم گزارش ادواري از اجراي برنامه هاي تحول اداري و بهره وري در دانشگاه.
- انجام سایر امور محوله از سوی مقام مافوق.
|
بازدید امروز: 2