خانه :: اساتید :: اخبار
تقدیر از عضو هیات علمی دانشگاه زنجان
تقدیر از دکتر مهدی اقبالی عضو هیات علمی دانشگاه زنجان توسط معاون وزیر



 

از عضو هیات علمی دانشگاه زنجان برای انجام کلیه امور محوله مربوط به «ارزیابی مدارک تحصیلی متقاضیان پیش ثبت نام دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی» تقدیر و تشکر گردید

در مراسم تقدیر و تشکر از دست‌‌اندرکاران ارزیابی مدارک تحصیلی متقاضیان دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با حضور دکتر هاشم داداش‌پور معاون وزیر علوم تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان امور دانشجویان، معاون بورس و امور دانشجویان خارج، مدیر کل امور دانش آموختگان سازمان و مشاور و مدیر کل حورزه ریاست در محل این سازمان از زحمات دلسوزانه، پرانگیزه، هوشمندانه و پرتلاش جناب آقای دکتر مهدی اقبالی عضو هیات علمی دانشگاه و معاون اداره کل امور دانش آموختگان قدردانی گردید.

اداره کل امور دانش آموختگان وزارت علوم تحقیقات و فناوری مطابق شرح وظایف مصوب، مسئولیت صدور تاییدیه مدرک تحصیلی برای تمامی موسسات دولتی و خصوصی داخل کشور و بررسی مدارک تحصیلی دانش آموختگان ارسالی از دانشگاه ها و موسسات آموزشی و پژوهشی بر طبق ضوابط تعیین شده در آیین نامه مربوط را بر عهده دارد. این وظیفه قانونی برای دانش آموختگان داخل و خارج از کشور و از سال 1346 هجری شمسی تاکنون در این اداره کل در حال انجام است. اقدامات مذکور به صورت فرایند محور و از ابتدای تحصیل تا دانش‌آموختگی صورت می‌پذیرد. علاوه بر آن، اداره کل امور دانش آموختگان در حال برنامه ریزی، پیگیری و اجرایی نمودن تشکیل بانک جامع اطلاعات دانش‌آموختگان کشور می‌باشد تا از این طریق رصد و پایش دانش‌آموختگان رشته‌های مختلفی دانشگاهی نیز انجام گردد. این فرایند باعث تحقق حکمرانی خوب و مطلوب داده‌های مربوط به مدارک تحصیلی دانشگاهی و نیز دانش‌آموختگان در کشور خواهد گردید.

در راستای انجام تکالیف قانونی و همچنین کاهش و از بین بردن امکان جعل مدارک تحصیلی دانشگاهی، این سازمان اقدام به راه‌اندازی سامانه برخط کد صحت الکترونیکی 20 رقمی برای مدارک تحصیلی دانشگاهی رسمی نموده است و تاکنون بیش از سه میلیون کد صحت الکترونیکی توسط این سازمان صادر گردیده که اقدامات مربوط به این حیطه در دولت حاضر نسبت به دوره مشابه گذشته نزدیک به 70% رشد داشته است که بیانگر اهتمام و جدیت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در تحقق اهداف دولت الکترونیک و هوشمند در زمینه مدارک تحصیلی دانشگاهی است.

در این راستا، ارزیابی مدارک تحصیلی متقاضیان پیش‌ثبت‌نام دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی به اداره کل امور دانش آموختگان و دفتر توسعه فناوری اطلاعات، امنیت و هوشمندسازی به عنوان یکی از مجموعه‌های این سازمان واگذار گردید. راه اندازی سامانه ملی مشترک صحت سنجی اصالت مدارک تحصیلی کشور https://codesehat.ir  توسط این سازمان برای کلیه ارکان آموزشی و پژوهشی کشور و برقراری پیوند مربوطه در پنجره ملی خدمات دولت هوشمند https://my.gov.ir  از جمله اقدامات فنی انجام گرفته در این زمینه بوده است. این امر علاوه بر پوشش کلیه دانشگاه ها و موسسات آموزشی عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، منجر به ارائه تائیدیه صحت مدارک تحصیلی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دانشگاه آزاد اسلامی و حوزه های علمیه سراسر کشور گردید و همچنین امور مربوط به مدارک تحصیلی نیروهای مسلح، دانشگاه فرهنگیان و نیز سایر موسسات و مراکز آموزشی واجد صلاحیت صدور مدارک تحصیلی در کشور از طریق این سامانه به صورت تعاملی (ارتباط سامانه ای برخط (وب سرویس) و کارتابلی) انجام شد و نتیجه آن، بررسی مدارک تحصیلی نزدیک به 50 هزار نفر متقاضی در دو مرحله (پیش ثبت نام و درخواست تجدیدنظر) در بازه زمانی قانونی مقرر و با رعایت اصل صحت و دقت و ارائه نتایج به وزارت کشور بوده است.

این عمل می‌تواند به عنوان یک الگو در زمینه مدیریت جهادی و اقدام قرارگاهی مبتنی بر تکالیف قانونی، برنامه‌ریزی هدفمند، تعامل سازنده بین دستگاهی و تلاش برای بسیج امکانات و ظرفیت‌های مختلف کشور بر پایه فناوری اطلاعات و ارتباطات الکترونیکی و هوشمند در نظر گرفته شود که موجب تسریع و تسهیل خدمت رسانی به مردم شده است. 

این توفیق ارزنده فرصت خدمتگزاری به کشور و مردم را به جناب آقای دکتر مهدی اقبالی و خانواده بزرگ دانشگاه زنجان تبریک و تهنیت عرض می نماییم و از درگاه خداوند متعال برای ایشان توفیقات روز افزون را مسئلت داریم.

 


ارسال شده در مورخه: 18-10-1402