خانه :: اساتید :: اخبار

بروزرسانی: 14-7-1398
حسابهاي کاربري (ACCOUNT ها)

شرایط عضویت:

حساب‌های کاربری برای افراد ذیل تعریف می‌شود:

  • اعضای هیات علمی
  • دانشجویان مقاطع تحصیلی مختلف دانشگاه که در حال تحصیل می باشند
  • کارمندان دانشگاه
  • دانشجویان مهمان
  • استادان مدعو
  • به افراد دیگر در صورت درخواست واحدهای ذیربط و موافقت مرکز حساب کاربری موقت داده می شود.

مقررات عمومی

  • برای هر شخص تنها یک حساب کاربری تعریف می‌شود.
  • مسئولیت هر گوه سوء‌استفاده از حساب کاربری متوجه دارنده حساب کاربری می‌باشد.
  • هیچ کس اجازه واگذاری حساب کاربری خود به دیگری را ندارد. در صورت ارتکاب این عمل، حساب کاربری واگذار شده غیرفعال خواهد شد و فرد خاطی حق استفاده از خدمات حوزه انفورماتیک را نخواهد داشت.
  • دانشگاه می‌تواند بدون اخطار قبلی اقدام و در صورت مشاهده هر گونه سوء استفاده از حساب کاربری، نسبت به تعلیق و یا حذف حساب کاربری اقدام نماید.

بسته شدن حساب كاربری

  • اتمام مدت اعتبار حساب كاربري.
  • ارسال هرزنامه و نامه‌هاي گروهي غیرمجاز ( spam   و bulkmail )
  • استفاده از حساب‌هاي کاربري به منظور صدمه زدن به سرويس‌هاي دانشگاه و يا مزاحمت براي کاربران ديگر.
  • قرار دادن حساب كاربري خود در اختيار ديگران.
  • عدم رعايت موارد امنيتي مانند استفاده از کلمه عبور ساده که موجب خسارت به امنیت سیستم‌های دانشگاه و یا سایر کاربران شود .

اعتبار حساب كاربري

  • حساب‌هاي کاربري دانشجويی در تمام مقاطع تا هنگام فارغ التحصیلی یا لغو مجوز تحصیل در دانشگاه فعال مي‌باشد.
  • حساب‌هاي کاربري کارمندان و اعضای هیات علمی تا هنگامي كه در استخدام دانشگاه هستند، معتبر است.
  • حساب‌های کاربری اساتید مدعو در هر نیمسالی که در حال تدریس باشند، فعال خواهد بود.
  • حساب كاربري دانشجويانی که ارتباط آنها با دانشگاه به طریقی غیر از فارغ التحصیلی ( اخراج، محروميت، انصراف، جابجايي و ..) به پايان برسد، حداكثر تا یک ماه پس از تاريخ قطع ارتباط  فعال خواهد بود.
  • حساب کاربري  افرادي كه بطور موقت با دانشگاه قرارداد دارند با ارائه نامه مبني بر تمديد قرارداد از واحد مربوطه، به مدت يكسال قابل تمديد خواهد بود.

ایجاد و رفع مشکلات Account ها جهت اتصال به Domain و اینترنت

اکانتهای دانشجویان جدیدالورود در ابتدای هر نیمسال تحصیلی طبق فرمت ذیل توسط مرکز انفورماتیک ایجاد شده و به كارشناسان كامپيوتر دانشكده ها واگذار می گردد:
نام کاربری (username): شماره دانشجویی        رمز اولیه: شماره شناسنامه
پس از آن، درصورت بروز مشکل در اتصال به شبکه و اینترنت دانشجويان بايستي به كارشناس كامپيوتر دانشكده مراجعه كرده و درخواست رفع مشکل نمایند.

اکانتهای كاركنان محترم و اعضاي محترم هيات علمي توسط مرکز انفورماتیک طبق فرمت ذیل ایجاد می گردد:
نام کاربری بصورت تر کیب نام خانوادگی و نام آنها با فرمت lastname.firstname و همچنین رمز مورد در خواست خودشان می باشد.

روال رفع مشکلات احتمالی در اتصال به Domain و اینترنت نیز به شرح ذیل خواهد بود:
مسئولیت رفع مشکلات با کارشناسان واحد مربوطه می باشد، لذا لازم است در ابتدا با ایشان تماس حاصل گردد و تماس مستقیم با کارشناسان واحد IT مجاز نمی باشد. در صورتیکه کارشناس مربوطه تشخیص دهد که مشکل عدم اتصال مربوط به اکانت می باشد آنگاه شخص مذکور با واحد انفورماتيك تماس گرفته و درخواست رفع مشکل می نماید.


نکات بسیار ضروری در رابطه با نگهداری و صیانت از حساب کاربری:

• در صورت استفاده غیر صحیح از امکانات فراهم شده (واگذاری Account به غیر و ....) ، موارد به صورت مرتب گزارش گیری شده و منجر به قطع سرویس شخص خواهد شد. (این مورد، مخصوصاً در رابطه با افرادی که به دلیل نوع شغل از Account های با بازه زمانی نامحدود برخوردار می باشند به طور جدی بررسی خواهد شد )

• اعضای محترم هیأت علمی دارای Account های نامحدود می باشند که علاوه بر استفاده از اینترنت ، برای ورود به بخش مدیریتی مربوط به صفحه شخصی استاد و ویرایش اطلاعات مربوطه نیز مورد استفاده قرار می گیرد. لذا مراقبت جدی از رمز مربوطه،ضروری به نظر می رسد و در صورت بروز مشکل در این زمینه مرکز انفورماتیک مسئولیتی بر عهده نخواهد داشت.

• پهنای باند و مدت زمان استفاده از اينترنت هر کاربر بسته به سطح وی تعریف و محدود میگردد و این محدوده توسطه شورای انفورماتیک مصوب و تعیین گرديده است و هرگونه تلاش جهت اختصاص پهنای باند بیش از آنچه برای هر کاربر در نظر گرفته شده غیر قانونی تلقی شده و در صورت مشاهده برخورد خواهد شد.

بازدید امروز: 3