خانه :: اساتید :: اخبار
 Banner Slider Demo - Jssor Slider, Carousel, Slideshow with Javascript Source Code

--

--

--

--

آمار سايت

    بازديد امروز: 41
    بازديد ديروز: 89
    بازديد کل: 445538
 

فرآیندها - دانشکده علوم انسانی

 
 
 
اقتصاد
 
جغرافیا
 
تاریخ تمدن ملل اسلامی
 
روانشناسی
 
علوم ورزشی
 
حقوق
 
مدیریت و حسابداری
 
فلسفه
 
زبان و ادبیات فارسی
 
معارف اسلامی
 
زبان انگلیسی
 
 
بروزرسانی: 29-8-1402
نحوه ایجاد اکانت پست الکترونیک

معرفی:

 

گردش کار:

نحوه ی ایجاد اکانت پست الکترونیک،  کاربران به شرح ذیل است:

 اکانت پست الکترونیک بطور پیش فرض ایجاد نمی شود، برای ایجاد اکانت، ابتدا می بایست درخواست برای ایجاد پست الکترونیک صورت بگیرد، بعد از حداکثر یک هفته از درخواست اکانت، اکانت پست الکترونیک ایجاد می شود و با ارسال  پیامک اطلاع رسانی می شود. نحوه درخواست اکانت برای کاربران مختلف به شرح ذیا است:

1- هیات علمی: با پر کردن فرم مربوطه از طریق سامانه اتوماسیون

2- کارمندان: با پر کردن فرم مربوطه از طریق سامانه اتوماسیون

3- دانشجویان دکترا و ارشد: پایان مهر ماه  اطلاعات دانشجویان جدیدالورود وارد سامانه درخواست اکانت پست الکترونیک می شود، این عزیزان تا فارغ التحصیلی فرصت دارند درخواست خود را از طریق سامانه که لینک آن در صفحه ورود به ایمیا دانشگاه و همچنین صفحه اصلی دانشگاه موجود است، انجام دهند.

4- دانشجویان کارشناسی: با پر کردن فرم مربوطه از طریق سامانه اتوماسیون توسط استادشان. 

در ذیل نحوه درخواست و ایجاد اکانت پست الکترونیک، مطابق فلوچارت آورده شده است.

پرسش های متداول:

اندازه فضای ذخیره برای کاربران چگونه تعریف شده است؟

کاربران میتوانند میزان فضای استفاده شده ی خود را در کوشه ی سمت چپ پایین صفحه که بصورت نمودار کوچک میله ای افقی است، مشاهده فرمایند.با حرکت موس  و قرار گرفتن روی آن نمودار میله ای، کل فضا و درصد استفاده، قابل مشاهده است. در صورت بالا بودن فضای استفاده شده، کاربران موظف به کاهش آن هستند و مسئولیت عدم دریافت ایمیل به علت پر بودن فضا به عهده ی خود افراد می باشد. البته کاربران می توانند برای افزایش این فضا با مرکز انفورماتیک تماس حاصل نمایند. میزان فضا برای کلیه کاربران به شرح زیر است:

- هیات علمی :  6GB

- کارمندان: 4G

- دانشجویان  دکترا :   4GB

- دانشجویان ارشد :   2GB  

دیگر کاربران:   2GB

ورود به پست الکترونیک چگونه است؟

برای ورود به پست الکترونیک دانشگاه زنجان، شما می توانید از webmail های دانشگاه زنجان استفاده نمایید.

که آدرس آن mail.znu.ac.ir   است. با ورود به این صفحه شما امکان انتخاب دو وب میل را خواهید داشت :

1- Advanced Webmail : این وب میل  با امکانات بیشتر بطور پیش فرض انتخاب شده است. برای استفاده و آشنایی با وبمیل اینجا را کلیک کنید.

2- Basic Webmail : این وب میل امکانات کمتری دارد اما به دلیل سبک بودن، در مواقع کندی اینترنت می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

استفاده از سایر میل کلاینت ها چگونه است؟

اگر مایل به استفاده از webmail نیستید می توانید mail client مورد علاقه ی خود را با انجام تنظیماتی مورد استفاده قرار دهید. Mail client هایی مانند :

 Mozilla Thunderbird , Microsoft Outlook , Apple Mail - OS X , Pegasus Mail , . . .

اگر مایل به استفاده از وبمیل دانشگاه زنجان نیستید، می توانید از میل کلاینت ها مختلف استفاده نمایید.

آدرس های ایمیل گروهی چگونه ایجاد کنیم؟

علاوه بر لیست های گروهی که شما کاربران می توانید ایجاد کنید ( در قسمت contacts -> New Groups ) ، مرکز انفورماتیک آدرس های ایمیل گروهی مختلفی در دامنه znu.ac.ir ایجاد نموده است و آن را در اختیار همگان قرار داده است ، این آدرس ها در وبمیل و در قسمت New Message و در قسمت آدرس گیرنده، قابل مشاهده و قابل  انتخاب است.

تذکراتی مهم در رابطه با آدرس های گروهی:

-  آدرس های ایمیل گروهی، دربردارنده کلیه آدرس های ایمیل اساتید و دانشجویان در سطح  گروه ها ، دانشکده ها، و کل دانشگاه هستند.

- توجه داشته باشید بعضی از ایمیل های گروهی زیر مجموعه ای از ایمیل های گروهی دیگر می باشند ، لذا از فرستادن ایمیل های تکراری به افراد خودداری فرمایید.

- پیش از فرستادن ایمیلتان مطمئن شوید که تمام افراد یک گروه خواستار دریافت آن می باشند وبا فرستادن ایمیل های غیر ضروری به گروه ها، به یک spammer داخلی تبدیل نشوید.و توجه داشته باشید شما می توانید لیستهای گروهی مورد نیاز خود را در address book خود ایجاد نمایید.

- از فرستادن ایمیل، با فایل های ضمیمه بزرگ به ایمیل های گروهی خود داری فرمایید. شما می توانید فایل های مورد نظر را در فضای ذخیره ابری خود قرار داده و لینک آنها را بفرستید.

-  این ایمیل های گروهی به جهت مبارزه با مسئله اسپم از بیرون دانشگاه قابل استفاده نمی باشند، بدین معنی که کسی از پست الکترونیک دیگری بجز پست الکترونیک دانشگاه زنجان، نمی تواند به این ایمیل های گروهی، ایمیلی ارسال نماید.

-  بعضی از این ایمیل های گروهی به جهت فراگیر بودن ( مانند کل اساتید و کل دانشجویان دانشکده ها ) Moderate می شوند .

کارشناس مربوطه: سرکارخانم مهندس سیفائی شماره تماس2685- سرکارخانم مهندس قزلباش 4125