خانه :: اساتید :: اخبار
توسعه واحدهاي صنعتي و كشاورزي در استان زنجان در طي سالهاي اخير، اين استان را به يكي از قطبهاي توسعه كشاورزي كشور تبديل كرده است. وجود اين امر، مزيتهاي نسبي قابل توجهي را جهت ايجاد و توسعه صنايع كوچك و متوسط فناور در منطقه به وجود آورده است. دانشگاه زنجان با توجه به وجود ظرفيتهاي بالاي تحقيقاتي و فناوري به ويژه در صنايع فلزي و صنايع شيميايي در منطقه و تأثير مثبت آن بر توسعه اقتصادي استان و به منظور ايفاي نقش خود در حمايت از شركتهاي فناور نوپا اقدام به راه‌اندازي مركز رشد واحدهاي فناوري دانشگاه زنجان در سال 1382 تاسیس شده است. این مرکز رشد در تاریخ 20/10/82 پس از اخذ مجوز موافقت اصولی فعالیت خود را آغاز نمود.... ادامه

آمار سایت

بازديد امروز: 19
بازديد ديروز: 103
بازديد کل: 201873
فراخوان شناسایی شرکت‌های توانمند در زمینه تولید و ساخت داخل قطعات
.



دفتر توسعه اقتصاد معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری در نظر دارد از شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور توانمند به‌منظور مشارکت در بومی‌سازی و ساخت داخل قطعات یدکی و سامانه‌های اساسی دستگاه‌های ایکس‌ری در جهت رفع نیاز کشور و تحقق اهداف شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم» حمایت کند.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، از شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان توانمند جهت مشارکت در زمینه تولید و ساخت داخل قطعات اساسی دستگاه‌های بازرسی ایکس‌ری دعوت شده است. دستگاه‌های بازرسی ایکس‌ری (در انواع مختلف خود) یکی از فناوری‌های مهم و پرکاربرد برای ارتقای امنیت، کنترل و شناسایی کالاهای ممنوعه به‌ویژه در پایانه‌های مسافری و مبادی گمرکی و تجاری محسوب می‌شود.

با توجه به اینکه عملکرد پایدار و بدون‌وقفه دستگاه‌های بازرسی ایکس‌ری جهت جلوگیری از ایجاد خسارت‌های امنیتی و مادی جبران‌ناپذیر یکی از چالش‌های پیش‌روی دستگاه‌های فعال در کشور است، تامین به‌موقع قطعات و ماژول‌های مورداستفاده در این دستگاه‌ها با بهره‌گیری از ظرفیت‌های زیرساختی و دانشی موجود در کشور از اهمیت بالایی برخوردار است.

از جمله هدف‌های این فراخوان ملی می‌توان به ساخت و بومی‌سازی ماژول‌ها و ... ادامه خبر


ارسال شده در مورخه: 27-01-1403